2024. július 28. vasárnap - Szabolcs Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2020. 02. 19.
Sorban állás helyett kérjen online kereset-kimutatást!

A banki hitelfelvételhez eddig is elengedhetetlen volt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által kiállított jövedelemigazolás. Februártól azonban a NAV új szolgáltatásával, az online kereset-kimutatással jelentősen felgyorsul az igénylési folyamat. A kereset-kimutatás pár kattintással beszerezhető és, ha az igénylő az adatokat rendben találja, a NAV elküldi azt a KHR-t (központi hitelinformációs rendszert) kezelő pénzügyi vállalkozásnak, aki a közvetlenül a megjelölt banknak továbbítja.

Jövedelemigazolást eddig személyesen a NAV ügyfélszolgálatain, postán vagy elektronikusan az „IGAZOL” nyomtatvány ügyfélkapus benyújtásával lehetett kérni. Most azonban – a NAV és a Magyar Nemzeti Bank által közösen kidolgozott rendszerben – az új kereset-kimutatás online, az eBEV-portálon keresztül igényelhető, ez pedig jelentősen lerövidíti az ügyfél, a NAV és az adott bank közötti kommunikációt.

 Az ügyfél webes kérelmére a NAV elkészít egy kimutatás tervezetet és, ha az igénylő jóváhagyja azt, utána elküldi a KHR-t kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül az előzetesen megjelölt banknak. A szolgáltatás további előnye, hogy nem kell hozzá semmilyen külön kitöltő programot vagy alkalmazást, nyomtatványt letölteni, az egész folyamat végigvihető online, bármilyen okoseszközön.

Fontos különbség, hogy a kereset-kimutatás – szemben a jövedelemigazolással, ami lezárt adóévi adatokat tükröz – a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett legfrissebb adatok alapján készül. Tehát mindig az igénylést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatait tartalmazza.

Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja, de igénybe szeretné venni ezt a szolgáltatást, akkor ügyfélkaput személyesen a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postákon vagy akár a külképviseleteken is nyithat - írja dr. Kis Péter András, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal szóvívője.




| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |