Laczkó Szilvia szerint ezek a fontos kényelmi szolgáltatások az ügyfélkapuval rendelkező ügyfelek részére nyújtanak lehetőséget, akik otthonról, időt megtakarítva, kényelmesen intézhetik ügyeiket. A kezdeti e-papír szolgáltatást az ASP bevezetésével már számos űrlap egészítette ki az elmúlt évben.
![](/img-cikk/dugyfel2)
Laczkó Szilvia, az ügyfélszolgálat vezetője
- Ennek következtében az ügyintézés jelentős része ma már az elektronikus csatornán történik. Az adóegyenleg elérhető az önkormányzati hivatali portálon is, mivel ez egy fontos információ a helyi adók tekintetében, hiszen az e-adó felületünk megszűnt, ezért ajánlott megismerni ezt a szolgáltatási felületet – tette hozzá.
A pozitív változások között sorolta a 2019-ben bevezetett Dunakeszi APP-ot, melyről a kátyúkat, vagy egyéb hibákat tartalmazó bejelentések közvetlenül az ügyfélszolgálatra érkeznek, és innen kerülnek az adott szakterületi back office irodákba. Az új, és hasznos applikációval újabb kommunikációs csatorna létesült a lakosság és az ügyfélszolgálat, az önkormányzat között.
Laczkó Szilviától azt is megtudhattuk, hogy az elmúlt évben több mint 17 000 ügyfél járt bent személyesen az ügyfélszolgálaton, akiknek átlagosan mindössze 4 perc 47 másodpercet kellett várakozniuk. A bejövő telefonhívások száma több mint 31 000 volt, e-mailben pedig majdnem 8000 megkeresés érkezett.
![](/img-cikk/dugyfel1)
- Az elmúlt három év alatt meghaladtuk az 50 ezres ügyfélszámot, ami azt jelenti, hogy Dunakeszi minden lakója akár egyszer megfordulhatott az ügyfélszolgálaton. Tavaly pl. a legtöbben, mintegy 6200 fő adóügyben keresett fel bennünket – adott betekintést az ügyfélszolgálat mindennapi életébe Laczkó Szilvia, aki érdeklődésünkre kifejtette: - Az emberek „természetesnek” tekintik, hogy kulturált környezetben, gyorsan intézhetik ügyeiket, hiszen ma már csak az emlékeikben él, hogy egykoron a hivatal irodái között bolyogva kerestek megoldást ügyeikre. Az új rendszer, a hivatalon belüli munkamegosztás bevált, aminek alkalmanként elismeréssel hangot is adnak, dicsérik az ügyfelek.
![](/img-cikk/dugyfel3)
Az ügyfélszolgálat vezetője a lakossági pozitív visszajelzések között említést tette arról is, hogy a kulturált környezetnek, a gyerekek számára kialakított játszósaroknak köszönhetően a nyári tanítási szünetben legtöbben gyermekeikkel együtt jönnek ügyet intézni.
A közeljövő terveiről szólva kiemelte: - Az ASP szolgáltatás keretén belül folyamatosan bővül az önkormányzati hivatali portálon keresztül elérhető űrlapok fajtája. Az idei évben további szolgáltatásbővülésben gondolkodik a város vezetése, melyek között az egyik legfontosabb cél, hogy az adók és a különböző díjakat online is befizethessék. Vizsgáljuk még azokat a lehetőségeket is, amelyek segítségével könnyíthetnénk a lakók ügyintézését, gondolok itt az egyhelyben, egy időben történő több ügyfajta intézésére is. Reméljük, hogy egy év múlva további előrelepésekről számolhatunk be – hangsúlyozta Laczkó Szilvia, az Ügyfélszolgálat vezetője.
Vetési Imre (Dunakeszi Polgár) Fotó: KesziPress
|