2024. július 29. hétfő - Márta Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2019. 10. 25.
Vácon nyílt napon ismerkedhettek az érdeklődők a KISS motorvonattal

Összesen 40 KISS motorvonatot rendelt meg a MÁV-START Zrt. Az emeletes vonatok gyártását a Stadler Bussnang AG. végzi, az első kocsik már kigördültek a gyártósorról, és a tesztutakat járják. A hétvégén nyílt napot tartottak Vácon. Több száz érdeklődő nézte meg az új emeletes motorvonatot. Vasárnap délelőtt Monoron és délután Szolnokon folytatódott a bemutató. 

Nagy érdeklődés övezi a jövőre érkező új KISS emeletes motorvonatokat, ezért a MÁV nyílt rendezvénynapot tartott Vácott. A 600 férőhelyes KISS motorvonatok új korszakot nyitnak meg a személyszállításban. A MÁV-START először a legforgalmasabb a Budapest–Cegléd–Szolnok és Budapest–Vác–Szob elővárosi vasútvonalon indítja el az új vonatokat. A járművek jobb gyorsító képessége, illetve az oldalankénti 12 ajtónak köszönhető gyors utascsere miatt stabilabb lesz a menetrend, csökkenhet a menetidő.

 

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta, hogykomplex szolgáltatásfejlesztésre szükséges mind a vasúti pálya, mind a járművek szempontjából. A legforgalmasabb Budapest–Cegléd–Szolnok (100a) vonalon idén is több karbantartási munkát végzett el a MÁV, jövőre pedig mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át a saját forrásaiból, hogy a ceglédi vonal műszaki állapotán javítson. A felújítások és a modern motorvonatok forgalomba állítása hozzájárulnak a menetrend javításához és pontosabb közlekedéshez. Az emeletes járművek hadrendbe állításával 2022 őszére Budapest elővárosában kizárólag modern FLIRT vagy KISS motorvonatok közlekednek majd évente 60 millió ember utazását szolgálva.

 

Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója nemcsak az új vonatokat mutatta be, de beszámolt a 70-es vonalat érintő forgalmi változásokról is: „Október 21-től esténként két órával tovább, egészen 21 óráig meghosszabbítottuk a délutáni csúcsidőszakban megszokott menetrendet, így 19:25-kor és 20:25-kor is indul G70-es jelzéssel gyorsított vonat a Nyugati pályaudvarról Szobra. Ezáltal az esti órákban kényelmesebben juthatnak haza az utasok. Ezen felül hétvégén éjszaka ütemesen, óránként indulnak S50-es és S70-es vonatok, így biztosítjuk a Budapestről való éjszakai hazajutást.”

 Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte, hogy az emeletes motorvonatok jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. A KISS-ek forgóvázainak gyártását a Stadler szolnoki forgóváz üzeme végzi, míg a járművek összeszerelésének jelentős része a Dunakeszi Járműjavítóban történik. Emellett ugyancsak hazai gyártású a komplett fékberendezés is.

 Az utasok elégedettségét szolgálja majd a kor követelményeinek megfelelő utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, 600 férőhelyes utastérrel felszerelt emeletes motorvonat. A KISS három hagyományos és egy mozgássérültek által is használható mosdóval rendelkezik, a multifunkciós terekben pedig 4 kerekes szék, illetve 12 kerékpár vagy 5 babakocsi is szállítható, továbbá WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal, korszerű kamerarendszerrel van felszerelve.

 A KISS-ek a legújabb biztonsági szabvány szerint készülnek, és a gyártó ellátja őket az ETCS L2 vonatbefolyásoló rendszerrel is, amely lehetővé teszi, hogy az európai uniós forrásokból felújított vasútvonalakon – a pályaparaméterektől függően – a 160 km/h engedélyezett sebesség ténylegesen kihasználható legyen. 

 A KISS vonatok üzemeltetési szempontból kivételes rugalmasságot biztosítanak a vasúttársaság számára, ugyanis a járművek a MÁV-START kötelékében üzemelő 123 darab – szintén Stadler gyártmányú – FLIRT motorvonattal is kompatibilisek, ezért akár szinkronüzemben is összekapcsolhatók.

 A nyílt nap október 27-én, vasárnap délelőtt Monoron, délután pedig Szolnokon folytatódott.

 

 



Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt. KOMMUNIKÁCIÓS IGAZGATÓSÁG

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |