![](/img-cikk/osz2)
A 2,5 kilométer hosszú összekötő út megnyitásának köszönhetően az átmenő forgalom jelentős része elkerüli majd Dunakeszit. A jeles esemény alkalmából több százan érkeztek kerékpárral az új összekötő úton rendezett ceremóniára, hogy részesei legyenek annak a kivételes alkalomnak, amikor kerékpáron végig gurulhatnak a két út között épített összekötő úton, melyen az október 3-i átadás után kizárólag a gépjárművek közlekedhetnek.
![](/img-cikk/osz1)
- Dunakeszin az átmenő forgalom okozta a legnagyobb problémát, amely az összekötő út megépítésének és az M2 2x2 sávosra bővítésének köszönhetően jelentős mértékben lecsökken – mondta rövid beszédében Dióssi Csaba polgármester, aki elmondta, hogy a várost terhelő gondok megszüntetése érdekben az elmúlt időszakban számos alkalommal fordultak a Magyar Közúthoz. A városvezető köszönetet mondott a kormánynak, Tuzson Bence államtitkárnak, a város országgyűlési képviselőjének, hogy az összekötő út megépítését támogatták. Elismeréssel szólt a tervezők és a kivitelezők munkájáról is, akiknek köszönhetően a vállalt, decemberi határidő előtt birtokba vehetik az új utat.
![](/img-cikk/osz4)
Markó József, Göd polgármestere kiemelte, hogy az összekötő út megépítése a város átmenő forgalmát és a feltorlódásokat csökkentheti. Dunakeszihez hasonlóan ők is szeretnék Gödöt – az áruszállítók kivételével – tehermentesíteni az áthaladó teherautóktól. Felidézte azt a megbeszélést, melyen eldőlt az új összekötő út építése, amely – mint fogalmazott – nem épült volna meg, ha Tuzson Bence nem képviselte volna határozottan a térség érdekét.
![](/img-cikk/osz5)
Tuzson Bence államtitkár szerint az összefogás eredményeként épült meg a 2,5 kilométer hosszú összekötő út. Idézett egy országos tanulmányból, amely szerint a Dunakeszi Járás az, ahol legjobb élni Magyarországon. Ezt bizonyítja az új összekötő út is, amely az emberek és az önkormányzatok és a két város összefogásának az eredménye. – A városok élhetőségét segíti az is, hogy az autók elkerülik a lakot településeket - mondta.
![](/img-cikk/osz6)
Nagy Gábor, a kivitelező Penta Kft. ügyvezető igazgatója bejelentette, hogy szeptember 27-én megkapták a hatóságtól az út üzembe helyezési engedélyét. A beruházásról elmondta, hogy - többek között – 12 400 tonna aszfaltot építettek be, a vasút és a 2. számú főút fölött ívelő hídba több mint 600 köbméter szerkezeti betont építettek be, a híd nyílása 74 méter. Nagy Gábor érdekességként elmondta, hogy a híd a 100 tonna súlyú próbaterheléskor mindössze egy milliméter változott.
A beszédek után – a hídépítők hagyománya szerint – Tuzson Bence, Dióssi Csaba, Markó József és Nagy Gábor átgurította a söröshordót a hídon, melyet követően a kerékpárosok elsőként tekerhettek végig a 2,5 kilométer hosszú összekötő úton, melyen október 3-tól már csak a gépjárművek közlekedhetnek.
![](/img-cikk/osz7)
![](/img-cikk/osz8)
![](/img-cikk/osz9)
![](/img-cikk/osz10)
![](/img-cikk/osz11)
![](/img-cikk/dosz3)
![](/img-cikk/osz12)
![](/img-cikk/osz13)
![](/img-cikk/osz14)
![](/img-cikk/osz15)
![](/img-cikk/osz16)
![](/img-cikk/osz17)
![](/img-cikk/osz18)
![](/img-cikk/osz19)
Vetési Imre (Dunakeszi Polgár) Fotó: KesziPress
|