A hétfői sajtótájékoztatón Homolya Róbert hozzátette, a MÁV-Start Zrt. utasforgalmi és jegypénztári adatai alapján választották ki az "50 megújuló állomás" elnevezésű karbantartási program állomásait.
Elsősorban a Budapest - Cegléd - Szolnok és a Budapest – Vác - Szob vasútvonal állomásaira koncentrálnak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak, és a jövőre forgalomba álló KISS emeletes motorvonatok is ezeken a vonalakon szállítják majd az utasokat.
![](/img-cikk/szodlig)
Bekerült a programba Kőbánya-Alsó, Kőbánya-Kispest, Pilis, Monor és Vecsés is, a 70-es vonalnál pedig Szob, Sződ-Sződliget - a fotón -, illetve Dunakeszi-Gyártelep állomás.
![](/img-cikk/allomas2)
Az elővárosok leterheltségét mutatja, hogy a Budapest - Cegléd - Szolnok vonalon közlekedő vonatokat évente 15-19 millió utas veszi igénybe - mondta, és kiemelte, hogy ezen a szakaszon Zugló állomáson és Kőbánya-alsón zajlanak a munkálatok, utóbbin eltávolították az épület burkolatát, kicserélték a perontetőt és felújították a pályaszakaszt. A további feladatok közé sorolta az utasforgalmi terek kifestését. Az átalakítások célja, hogy európai, az utasokhoz méltó környezetet tudjanak kialakítani - jelentette ki a vasúttársaság elnök-vezérigazgatója.
Kérdésre elmondta azt is, hogy az egyes megállók karbantartására mintegy 300-400 millió forintot fordítanak, az épületek állapotától függően. Hozzátette, a munkálatokat a MÁV Zrt. száz százalékos tulajdonában álló MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. végzi-, ismertette az MTI.
Arról is beszámolt, hogy a program részeként folytatódik a Keleti Pályaudvar felújítása is, a tervek között szerepel, hogy még év végéig átalakítják a vizes blokkot, jövőre pedig elkezdődik a jegypénztárak felújítása.
|