Értesüléseink szerint a lépés együtt jár a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler közötti együttműködési megállapodás felmondásával, így az emeletes motorvonatok a továbbiakban kizárólag Minszkben fognak készülni. A Magyar Közlöny 2019/90. számának linkje (3176.o.): https://magyarkozlony.hu/…/27c1e5d64d59e564899caf7…/letoltes
Frissítés: a határozat utolsó mondatára hívnánk még fel a figyelmet, elsősorban azok számára, akik világvégét kiáltanak. Ez így szól: "Határidő: a megállapodások megkötésére 2019. június 30." Ez úgy is értelmezhető, hogy ha eddig a határidőig nem sikerül megegyezni, akkor nem lesz értékesítés, de legalábbis nem ez alapján a kormányhatározat alapján. A hírek szerint az oroszok nem nagyon mutattak eddig hajlandóságot az ingatlan megvásárlására, nekik csak az uniós referenciákkal bíró cég kell. Egy hónapon belül kiderül, hogy lesz-e ebből az értékesítésből valami, vagy sem-, olvasható a VEKE - Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület facebook oldalán.
A Demokratikus Koalíció (DK) szóvivője, Rónai Sándor szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, azok után, hogy az állam évekkel ezelőtt 2,1 milliárd forintért visszavásárolta nyugati cégektől a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t, most versenyeztetés nélkül adja el a vállalatot orosz Transzmasholding tulajdonában lévő TMH Hungary Zrt.-nek-, ismertette egyebek mellett az MTI hírek.
|