- Ez egy rendkívül balesetveszélyes csomópont volt, melyen óriási közúti forgalom halad át naponta a város felsőgödi és alsógödi lakóövezeteibe, valamint az M2-es irányába – jelentette ki a polgármester, aki hozzátette: „A korábbi években sajnos számos súlyos baleset is történt itt. Ezért is szorgalmaztuk a körforgalmi csomópont építését”.
A beruházás jelentőségét hangsúlyozó polgármester felidézte az elmúlt két évtized meghatározó várospolitikai történéseit, az egykori két kisebb település egyesülését, majd a szomszédos Nevelek helyi népszavazással is támogatott csatlakozását, a termálfürdő környezetében épült Oázis lakópark kiteljesedését.
Dr. Szinay József címzetes főjegyző, Dr. Pintér György alpolgármester, Markó József polgármester, Tuzson Bence államtitkár, Nagy Gábor ügyvezető igazgató
– Az örömteli létszámnövekedéssel párosuló lakossági igények kiszolgálása azonban nem kis fejfájást okozott a korábbi években szerény pénzügyi lehetőséggel rendelkező, hitel felvételére kényszerülő önkormányzat számára, amely szerencsére napjainkra már jelentősen megváltozott – mondta elégedetten Markó József. Göd polgármestere kijelentette: „Ma már a forrásoldal is bíztató számokat mutat, amely lehetővé teszi, hogy további utakat, intézményeket építsünk, javítsuk a lakosság komfortérzetét. 2018-ban és idén 22 utcát építettünk, illetve újítunk fel.”
Markó József köszönetet mondott Tuzson Bence államtitkárnak, aki a város országgyűlési képviselőjeként nagymértékben hozzájárul Göd fejlődéséhez. Elismeréssel szólt a kivitelező konzorcium munkájáról is.
Tuzson Bence nagy jelentőségűnek nevezte a Gödön megvalósuló fejlesztéseket. – Az új körforgalmi csomópont különösen azok számára fontos, akik naponta erre közlekednek. Ez egy rendkívül komoly, 285 millió forintos beruházás, amely része annak az 1,9 milliárd forintos csomagnak, amiből a gödi utak az elmúlt időszakban megújultak, illetve megújulnak a jövőben – húzta alá az államtitkár.
Kijelentette; Gödön a közlekedésfejlesztés több szempontból is kiemelten fontos, hiszen itt halad át az ország első -, és napjainkban is a legforgalmasabb - vasútvonala, elsőként itt állítják forgalomban a Budapest-Vác között közlekedő emeletes motorvonatokat, ősszel átadják a 2x2 sávosra bővített M2-es autóutat, még idén elkészül a 2. számú főutat és az M2-est összekötőút Göd és Dunakeszi között.
– A város fejlődése mellett az iskolákban tanuló gyerekek létszámában - a lakosság arányához mérten – is élen jár Göd. Ezért is fontos, hogy a közlekedésfejlesztés révén a legtöbb időt tölthessék együtt a családok, a szülők a gyermekeikkel – fogalmazott a politikus, aki felidézte az oktatási intézményekben végzett fejlesztéseket, felújításokat, melyek mind-mind előrelépést jelentettek a közoktatás területén. – Göd példát mutat az egész országnak a gyermekvállalásban is – hangzott Tuzson Bence elismerése.
A város országgyűlési képviselője ünnepi beszéde végén elismeréssel szólt a gödi polgárok és az önkormányzat példaértékű együttműködéséről, összefogásáról, amellyel a jövő városát építik Gödön.
A kivitelező konzorcium képviseletében Nagy Gábor, a Penta Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója adta át a beruházást az önkormányzatnak, majd felidézte a munkálatok műszaki részleteit, melyek közül a legköltség és idő igényesebb a közművek – gáz-, ívóvíz-, szennyvíz- és elektromos vezeték - kiváltása volt. A négyágú körforgalmi csomópont beruházása néhány nappal a határidő előtt elkészült – mondta a tapasztalt vezető, aki megköszönte a megrendelést és a közlekedők türelmét.
Dr. Pintér György, Popele Julianna, Nagy Gábor, Tuzson Bence, Markó József
A nemzeti színű szalag átvágásával ünnepélyesen is átadták a forgalomnak a négyágú körforgalmi csomópontot.
Lapunk kérdésére Popele Julianna, a polgármesteri hivatal beruházási osztályvezetője elmondta, hogy a körforgalmi gyűrű külső sugara 20 méter, a belső sugara pedig 15 méter, amely belső járható gyűrűvel épült. A csomópont tervezése során fontos szempont volt, hogy az M2 autóút esetleges forgalmi korlátozása, vagy zárása esetén biztosítható legyen a konténereket szállító kb. 17,5-18 méter hosszú kamionok biztonságos mozgása is. - A közvilágítás kiépítése nem volt része a projektnek, de védőcső elhelyezésével biztosítottuk a későbbi kiépítés lehetőségét – mondta az osztályvezető.
Vetési Imre (Dunakanyar Régió) Fotó: KesziPress Légifelvétel: Makai Viktor
|