Hozzátette: Bukta képes az őt körülvevő magyar valóságból építkezve érzékeny, hiteles és világszínvonalú munkákat alkotni.
Mint megjegyezte, az utóbbi idők legátfogóbb Bukta Imre-tárlata - melyhez album is megjelent - az egész életművet áttekinti a kezdetektől a művész legújabb munkáiig.
Bukta Imre - a képen jobbra - a Lévai Balázzsal folytatott pódiumbeszélgetés során felidézte, hogy egy Heves megyei kistelepülésen, Mezőszemerén nőtt fel, majd a szentendrei évek után vissza is költözött szülőfalujába. "Rájöttem, hogy máshol levegőtlen vagyok, és csak ott találom meg a motívumvilágomat" - emlékezett.
Bukta Imre fiatalon hiába jelentkezett a Képzőművészeti Főiskolára, az első rostán "kiszórták", ezért saját maga keresett magának mestereket - például Bernáth(y) Sándort - és képezte magát könyvekből, míg ki nem alakította műfajilag rendkívül változatos saját világát.
Mint a művész hangsúlyozta, a romantikus vidékábrázolástól mindig viszolygott, mert fontosnak tartja, hogy a nagyvárosban is megmutassa a vidék Magyarországának különböző arcait: soha nem ítélkezni akar, szinte minden munka mögött van egy-egy személyes történet.
Bukta Imre sok műfajban alkot, nemcsak vászonra, hanem többek között installációkat, objekteket, kollázsokat, videókat is készít, de rendszeresen részt vesz performance-jellegű akciókban is. Gyakran egy-egy képen belül is többféle technikát használ. "Simán beépítek egy videóművet mondjuk egy festménybe" - fogalmazott.
A több mint száz festményt, grafikát, fotográfiát és egyéb műfajú Bukta Imre-művet felvonultató kiállítás február 16-ig látható a Kieselbach Galériában-, az MTI hírek szerint.
|