2024. augusztus 4. vasárnap - Domonkos Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2019. 01. 17.
Sipos Dávid: a kihívások ösztönöznek

Sipos Dávid immár nyolc éve dolgozik a városházán Dióssi Csaba polgármester kabinetvezetőjeként. Az agilis, nagy munkabírású fiatalembert a városvezető gyakran bízza meg külön feladatokkal is, mint pl. tavaly ősszel egy átmeneti ideig irányította a városüzemeltetési osztályt, amíg az új vezetőt sikerült kiválasztani.

Napjainkban pedig a kabinetvezetői feladatok mellett egy újabb, hosszú távú, egy teljes ember munkáját igénylő megbízatást kapott, ő vette át a Dunakeszi Programiroda irányítását, mivel a hét éven át vezető Szabó Katalin anyai örömök előtt áll. Bárhonnan is közelítjük meg a kérdést, ez hatalmas kihívás. Lesz hozzá elég energiája? – kérdeztem Sipos Dávidot.

-  Kérem, engedje meg, mielőtt kérdésére válaszolnék, hogy Szabó Katalinnak innen is minden jót kívánjak, akit – ha majd elérkezettnek látja az idejét – szeretettel várunk vissza. Nos, a nekem szegezett kérdésére válaszolva; igen, az újabb feladat igényes teljesítése hatalmas kihívás és egyben megtiszteltetés is számomra. Nem tagadom, jó érzéssel tölt el, hogy polgármester úr bízik bennem, de érzem a kettős feladat súlyát is. Az viszont előnyömre válik, hogy kabinetvezetőként napi szinten együttműködtem a Programirodával. Innentől kezdve már az operatív feladatokban is részt kell vennem. Kiváló munkatársakkal dolgozom együtt, ezért is bízom benne, hogy meg tudok felelni a kihívásnak.

Mindkét feladat ellátása teljes embert kíván. Hogyan lehet egy személyben, két kulcspozícióban is helytállni?

-  Ennek a szakmai felkészültségen, és az egészséges ambíción kívül egy feltétele van, mégpedig az, hogy jók legyenek a munkatársak. Mint mondtam, az irodában kiváló emberek, nagyszerű kollégák dolgoznak. Remek csapatot alkotnak, amit bizonyít az is, hogy egy felmérésünk szerint a városban kiemelkedően elégedettek a Programiroda munkájával.

Ez a megállapítás elvitathatatlan, így ön is vallja: „A győztes csapaton ne változtass!” elvet?

-  Nevezhetjük bárhogyan, a lényeg, hogy alapvetően nem szeretnék változtatni, viszont keresünk egy plusz munkatársat, aki szövegíró és kiadványszerkesztő is egyben, hiszen Kati mindkét feladatot ellátta az irányításon kívül. Tervezzük, hogy a rendezvényeinkbe beiktatunk egy-egy plusz elemet, illetve a fellépők személyének kiválasztásakor még jobban figyelembe vesszük a lakossági igényeket. Persze ennek anyagi vonzata is van, de az önkormányzat igyekszik biztosítani a feltételeket.

Az én ars poeticám: a minőségi munkavégzés és a közérthető kommunikáció

 

A polgármesteri kabinetiroda vezetőjeként a korábbiaknál is több munkája lesz, hiszen elég, ha csak arra utalok, idén két választást tartanak hazánkban. Igencsak benne lesz a politika „sűrűjében”…

-  Igen, de ez nem baj, engem nagyon érdekel a politika, a döntés előkészítő folyamatok, a szervezés. Szóval, minden, ami ide tartozik. Akik ismernek, azok tudják, hogy eleve ennek megfelelően kerestem annak idején ezt a munkát. Ma is azt állítom, hogy a munkát, a feladatot szakszerűen, jól kell elvégezni, és azt – ha lehet – még jobb színvonalon meg kell ismertetni az emberekkel. Két kulcsszó: minőségi munka és közérthető kommunikáció. Én erre helyezném a hangsúlyt. A választási kampányokban a Programiroda a kötelező tájékoztatáson kívül nem vesz részt, hiszen a pártok és a jelöltek versengésében nincs szerepünk. Egy regnáló polgármester esetében azonban nem csak a választási kampányban feladata, sőt kötelessége bemutatni városfejlesztési, közösségépítési eredményeit, ebben természetesen a Programiroda is aktív szerepet vállal. Egész évben kiemelt feladatunknak tekintjük, hogy tájékoztassuk a dunakeszieket az őket érintő dolgokról. Többek között a városi honlapon, illetve a Programiroda Facebook-oldalán folyamatosan hírt adunk a történésekről, amiket gyakran átvesznek a helyi médiumok. Ezen kívül minden évben, egy minden háztartásba eljutó Polgármesteri beszámoló keretében foglaljuk össze a mögöttünk álló időszakot. Az idei év során a 2014-2019 önkormányzati ciklusról is fogunk egy átfogó kiadványt készíteni.

Milyen ráhatása van a folyamatokra polgármesteri kabinetvezetőként?

-  Nekem döntés előkészítő feladatom van, amelybe az is beletartozik, hogy egy – egy önkormányzati projekt kapcsán megnézzük, hogy azt más városokban hogyan sikerült megvalósítani. Nem szégyen mástól tanulni. Jó példa erre az okos zebra, amely az én projektem volt. Dunaújvárosban láttam és jó ötletnek tartottam a városháza melletti gyalogátkelőhely biztonságosabbá tételére. Polgármester úr rám bízta, kérte járjam körbe, milyen költségekkel jár, hogyan lehet megvalósítani. Mindent előkészítettem, és ráadásul még szerencsénk is volt, hogy a Generali Biztosító abban az időben írt ki pályázatot okos zebra kiépítésének támogatására. Pályáztunk, és nyertünk, így a városnak egy fillérjébe sem került a városháza melletti okos zebra.

Talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom; érződik, hogy izgalommal telített tettvággyal áll a feladatok elé.

-  Nem tagadom, egészséges izgalommal várom, és nézek az új kihívások elé. Igyekszem helytállni és megfelelni az elvárásoknak és a feladatoknak. Számítok ebben a munkatársaimra, akik úgy hétköznap, mint hétvégeken minden tőlük telhetőt ennek érdekében mindig megtesznek. Ez úton is hálásan köszönöm nekik.

 



Vetési Imre (Dunakeszi Polgár)
Fotó: KesziPress

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |