A Perfectly Imperfect kínálattal az áruházlánc célja a szemléletformálás, azaz hogy segítse a vásárlókat a tudatosabb vásárlásban, a szállítókat pedig a megtermelt, de el nem adott áruk mennyiségének csökkentésében.
A szépséghibás gyümölcsök és zöldségek megmentésére irányuló Perfectly Imperfect kínálatot a Tesco 2017. január 24-én vezette be. A pozitív vásárlói visszajelzések alapján a termékkínálatot, valamint a bevont áruházak számát azóta jelentősen bővítette: 2017. szeptember eleje óta valamennyi közép-európai hipermarketben elérhető a kínálat. Az állandó kínálat részét képező alma, burgonya, répa, avokádó és fokhagyma, illetve a szezonálisan kapható uborka, körte, lime, kaliforniai paprika és édesburgonya mérete, súlya és formája eltér a megszokottól, elvárttól, de a minőségükre és ízükre nem lehet panasz.
![](/img-cikk/super1)
Az átvételnek köszönhetően a Tesco szállító partnerei lassan két éve olyan termékeket is értékesíteni tudnak, amiket eddig az áruház nem vett át. A nem standard zöldségeket és gyümölcsöket a Tesco kedvezőbb áron értékesíti, amivel a vásárlók is jól járnak.
A Tesco pedig a szállítók támogatása mellett a vásárlóinak is megmutatja: az élelmiszerek kinézete nem feltétlenül tükrözi azok ízét és minőségét. Az áruházlánc a termékcsalád bevezetése óta több mint 2,2 millió kg Perfectly Imperfect terményt értékesített.
A Tesco elkötelezett az élelmiszer-pazarlás visszaszorítása mellett: a szállítói oldal támogatásán túl ezért saját, mindennapos vállalati működése során is erre törekszik. A Magyar Élelmiszerbank Egyesülettel együttműködve 150 magyarországi áruházából gyűjti naponta vissza, és ajánlja fel jótékony célra az élelmiszer-felesleget, azaz a már nem eladható, azonban fogyasztásra teljes mértékben alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, valamint pékárut is.
Az élelmiszermentő program kezdete óta a Tesco több mint 13 848 tonna élelmiszert ajánlott így fel jótékony célra, ami mintegy 34, 5 millió adag ételnek megfelelő mennyiség. Az áruházlánc célja, hogy 2020-ra valamennyi közép-európai áruháza készen álljon arra, hogy jótékonysági szervezeteknek adományozza élelmiszerfeleslegét.
Sajtóközlemény Morpho PR fotó: pixabay.com
|