| A közlekedők számára közismert, hogy javában tart az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakasz 2x2 sávossá bővítése, amely jelentős forgalmirend változással, sebesség korlátozással és az előzés megtiltásával jár, ami április végétől újabb változásokkal egészült ki, mivel Dunakeszi és az M0-ás között a fővárosba vezető pálya mindkét sávját lezárták. |
Az elkerülhetetlen forgalomkorlátozással járó kellemetlenséget valamelyest enyhítheti, hogy Dunakeszi északi határánál már aszfaltozzák az új pályát, de Sződligetnél madártávlatból is jól kirajzolódik az új lehajtó és az M2-es fölött átvezető felüljáró tartópillére.
Mint legutóbbi lapszámunkban megírtuk, az intézkedés következtében a jobb pálya Dunakeszinél is 2x1 sávosra változott Vác és Budapest irányába. A Budapest felől érkezők gyors kihajtását és az M2-esen keletkező torlódás megelőzését szolgálja, hogy a dunakeszi kihajtónál elsőbbséget élveznek a Fótot Dunakeszivel összekötő úton közlekedőkkel szemben.
A Dunakanyarból érkező forgalom legnagyobb mértékben Dunakeszinél torlódik fel, mert a reggeli órákban a főváros csak nehezen tudja fogadni a befelé áramló gépjárműveket. A gödi és a dunakeszi autósok csak igen nagy nehézségek árán tudnak felhajtani az elsőbbséget élvező M2-esre, ami már a forgalomkorlátozások bevezetése előtt is sokak számára nyilvánvaló volt. Dunakeszi Város Önkormányzata – többek között – emiatt lobbizott intenzíven annak érdekében, hogy ne a Budapest és Vác között tavaly tavasszal elkezdődött beruházás megkezdésével egy időben zárják le a fővárosba vezető két sávot Dunakeszi és az M0-ás között, hanem a lehető legkésőbbi időpontban. A város vezetői elérték, hogy nem a kivitelezők munkaszervezési szempontjai, hanem a lakosság érdeke élvezzen elsőbbséget, melynek eredményeként csak most, április végén került erre sor, amikor elkezdték a kétsáv bővítését, az új leállósáv kiépítését.
- Azért küzdöttünk, hogy a legnehezebb időszak - amikor csak 2x1 sávon közlekedhetnek az autósok Dunakeszi és az M0-ás között – a nyári tanítási szünet idejére essen, amikor sokkal kisebb a reggeli csúcsforgalom. Ezt sikerült elérnünk, és ha minden jól megy, szeptemberre elkészül a most lezárt szakasz, amelyen már ősszel – a leálló sávval együtt – három sávon haladhat a kétirányi forgalom, amíg elkészül a jelenleg használt jobb pálya – mondta lapunk megkeresésére Dióssi Csaba polgármester, aki a lakosság türelmét kéri, de mint fogalmazott, az M2-es 2x2 sávossá bővítése és az M2-est a 2. számú főúttal összekötő út építése a jövőnket szolgálja.
A kivitelező cégek munkatársai a bővítésre kerülő M2-es teljes szakaszán a földmunkák, a közművek kiépítése mellett – többek között - a sződligeti lehajtó építésén dolgoznak, Dunakeszi északi határában pedig szépen kirajzolódik az M2-es új pályája, melyre már felkerült az aszfalt is.
Vetési Imre (Dunakanyar Régió) Fotó: KesziPress
|