2024. augusztus 9. péntek - Emőd Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2018. 05. 16.
Dunakeszinél már aszfaltozzák
az M2-es új pályáját

A közlekedők számára közismert, hogy javában tart az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakasz 2x2 sávossá bővítése, amely jelentős forgalmirend változással, sebesség korlátozással és az előzés megtiltásával jár, ami április végétől újabb változásokkal egészült ki, mivel Dunakeszi és az M0-ás között a fővárosba vezető pálya mindkét sávját lezárták.

Az elkerülhetetlen forgalomkorlátozással járó kellemetlenséget valamelyest enyhítheti, hogy Dunakeszi északi határánál már aszfaltozzák az új pályát, de Sződligetnél madártávlatból is jól kirajzolódik az új lehajtó és az M2-es fölött átvezető felüljáró tartópillére.

Mint legutóbbi lapszámunkban megírtuk, az intézkedés következtében a jobb pálya Dunakeszinél is 2x1 sávosra változott Vác és Budapest irányába. A Budapest felől érkezők gyors kihajtását és az M2-esen keletkező torlódás megelőzését szolgálja, hogy a dunakeszi kihajtónál elsőbbséget élveznek a Fótot Dunakeszivel összekötő úton közlekedőkkel szemben.

A Dunakanyarból érkező forgalom legnagyobb mértékben Dunakeszinél torlódik fel, mert a reggeli órákban a főváros csak nehezen tudja fogadni a befelé áramló gépjárműveket. A gödi és a dunakeszi autósok csak igen nagy nehézségek árán tudnak felhajtani az elsőbbséget élvező M2-esre, ami már a forgalomkorlátozások bevezetése előtt is sokak számára nyilvánvaló volt. Dunakeszi Város Önkormányzata – többek között – emiatt lobbizott intenzíven annak érdekében, hogy ne a Budapest és Vác között tavaly tavasszal elkezdődött beruházás megkezdésével egy időben zárják le a fővárosba vezető két sávot Dunakeszi és az M0-ás között, hanem a lehető legkésőbbi időpontban. A város vezetői elérték, hogy nem a kivitelezők munkaszervezési szempontjai, hanem a lakosság érdeke élvezzen elsőbbséget, melynek eredményeként csak most, április végén került erre sor, amikor elkezdték a kétsáv bővítését, az új leállósáv kiépítését.

- Azért küzdöttünk, hogy a legnehezebb időszak - amikor csak 2x1 sávon közlekedhetnek az autósok Dunakeszi és az M0-ás között – a nyári tanítási szünet idejére essen, amikor sokkal kisebb a reggeli csúcsforgalom. Ezt sikerült elérnünk, és ha minden jól megy, szeptemberre elkészül a most lezárt szakasz, amelyen már ősszel – a leálló sávval együtt – három sávon haladhat a kétirányi forgalom, amíg elkészül a jelenleg használt jobb pálya – mondta lapunk megkeresésére Dióssi Csaba polgármester, aki a lakosság türelmét kéri, de mint fogalmazott,   az M2-es 2x2 sávossá bővítése és az M2-est a 2. számú főúttal összekötő út építése a jövőnket szolgálja.

A kivitelező cégek munkatársai a bővítésre kerülő M2-es teljes szakaszán a földmunkák, a közművek kiépítése mellett – többek között - a sződligeti lehajtó építésén dolgoznak, Dunakeszi északi határában pedig szépen kirajzolódik az M2-es új pályája, melyre már felkerült az aszfalt is.



Vetési Imre (Dunakanyar Régió)
Fotó: KesziPress

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |