2024. augusztus 11. vasárnap - Zsuzsanna Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2018. 02. 17.
Menni vagy maradni: az itt a kérdés!

A nagycsoportos gyermekek szüleinek egyik legnagyobb dilemmája: maradjon a lurkó még egy évet az óvodában, vagy kezdje meg az iskolát? Kardos Évával, a Varázshíd Tanoda alapítójával és a Kincsem Sziget Óvoda fenntartójával beszélgettünk a témáról és a köztes lehetőségről.

– Iskolába menjen, vagy óvodában maradjon a gyermek? Ön szerint mi az ideális megoldás?

– Az elmúlt 5 év során azt tapasztaltam, hogy a szülők ennél a kérdésnél elbizonytalanodnak. Olyan óriási szakadék tátong az óvoda és az iskola követelményrendszere között, amely nehezen hidalható át a mai intézményi keretekben. Szükség lenne egy olyan iskolaelőkészítő évre, amely a készségeket, képességeket megalapozza, a már meglévőket pedig mélyíti, mi erre biztosítunk megoldást a Varázshíd Tanodában, Dunakeszin. Ezt az iskola előkészítő évet a 6. életévét betöltött gyermekeknek hoztuk létre, több szakember bevonásával készített pedagógiai programmal. Egyediségre törekedtünk, amelyben a mozgásra építve csoportos tevékenységekkel, heti témákat dolgozunk fel.

– Többet kap egy gyermek, ha iskola-előkészítőbe megy, mintha óvodában maradna?

– Mindenképpen. A képességeket és készségeket fejlesztő foglalkozások és a mindennapi mozgás (úszás, és funkcionális edzés-program) mellett, nagy hangsúlyt kap a kommunikáció és a sok beszélgetés. A reggeli beszélgető körök során a pedagógus képet kap a gyermekek lelki állapotáról, a kicsik pedig megtanulják kifejezni érzelmeiket, problémáikat, illetve, hogy másokat is fontos meghallgatni. Egyedülálló módon a tanulás módszereit is megismertetjük a gyermekekkel, hogy az iskolában már a nekik megfelelő módszerekkel tanulhassanak. Alapul véve a gyermekek egyéniségét és az életkori sajátosságaikat, a Tanodában, 2x90 perces játékos, mozgásos, vagy adott esetben alkotó, cselekedtető foglalkozásokat valósítunk meg. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséggondozásra.

– A mozgás kiemelt része a programjuknak. Ez tudatos döntés volt?

– Természetesen. Látni kell, hogy a mozgásnak milyen nagy szerepe van az idegrendszeri fejlődésben és ezáltal az iskolaérettség megalapozásában. A keresztirányú mozgások, egyensúly, finommotorika fej-lesztésében döntő szerepet játszik a mozgáson alapuló fejlesztés, ezért is igyekszünk mindezt biztosítani a gyerekeknek hetente több alkalom-mal a vízi mozgásfejlesztéssel és a funkcionális edzésprogrammal.

– Mi a helyzet az idegennyelv-oktatással?

– Nekünk az a tapasztalatunk, hogy hosszútávon a gyerekek rengeteget profitálnak abból, ha már kisgyermekkorban megismerik az adott nyelv dallamát, ritmusát, hangzását. Nálunk a napi szintű angol foglalkozások szintén a közös cselekvésen, cselekedtetésen alapulnak, így az itt tanultak hosszú távon is elősegítik az angol nyelvtanulást.

– Hogyan írná le az ideális csoportot?

– A lehetőségekhez képest érdemes olyan helyet választani, ahol alacsonyabbak a csoportlétszámok, és több pedagógus van egy időben a gyerekekkel. A Tanoda programjában ez annyit jelent, hogy két óvónő és egy tanító közös, összehangolt munkájára építünk, így biztosítva a Nemzeti Alaptanterv által megfogalmazott ki- és bemeneti követelményeket. Kutatások is iga-zolják, de mi is azt tapasztaljuk, hogy 16-20 fő az ideális csoportlétszám.

– Kinek lehet hasznos az iskolaelőkészítő?

– Célunk az átmenet biztosítása az óvoda és az iskola között, ezért minden általános iskola előtt álló gyermeknek ajánljuk, hiszen a legfontosabb, hogy a gyermekek személyisége, értelmi, érzelmi és testi fejlettsége biztonságot és stabilitást kapjon.

– Mit tanácsol a nagycsoportos óvodás gyermekek szülei számá-ra?

– Édesanyaként és szakemberként is azt gondolom, hogy az intézménynek, amit a szülő választ – legyen az óvoda, tanoda, vagy iskola – a gyermekeket kell alapul vennie és a gyermekek fejlődését kell szolgálnia. A személyes tapasztalati tanácsom, hogy adjanak gyermeküknek biztos alapokat, a boldog, magabiztos és sikeres gyermekkorért!

(X)




| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |