2024. augusztus 13. kedd - Ipoly Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje

Lapjaink

» Állások

2017. 10. 30.
Határtalanul! - Magyar mágnások nyomában a Felvidéken

Szeptember 27-30. között, a Határtalanul! pályázat keretében, a Sződligeti Gárdonyi Géza Általános Iskola valamint a gödi Huzella Tivadar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola 7. évfolyamos tanulói négy pedagógus kíséretében szlovákiai kiránduláson vettek részt. A tanulmányút kitágította az iskola falait, és számos hasznos ismerettel ajándékozta meg a résztvevőket.

A Bajmóci és a Füleki vár érdekes kiállításait bejárva történelemtudásunkat bővítettük, míg a Malonyai arborétum és a Dobsinai jégbarlang csodáit felfedezve élőben láthattuk az eddig csak a természetismeret és földrajz tankönyvekből ismert növényritkaságokat, geológiai képződményeket. Irodalom órán a Madách kúriában voltunk Alsósztergován, ahol nemcsak a korabeli hangulatot érezhettük, hanem részesei lehettünk a költő híres műve, Az ember tragédiája bemutatásának a múzeum lelkes idegenvezetője jóvoltából. A művészettörténet foglalkozásokat a bányavárosok, Beszterce-, Körmöc- és Selmecbánya csodálatos gótikus, reneszánsz és barokk épületei között tartottuk, valamint a Betléri kastélyban. A kastély termeiben tett látogatás során időutazáson érezhettük magunkat, mivel az eredeti műtárgyakkal berendezett szobákban alapos képet kaptunk az Andrássyak főúri mindennapjairól.

Utunkról mindannyian felejthetetlen élményekkel, kalandokkal és nem utolsó sorban új barátokkal gazdagabban tértünk haza.

Ízelítő a gyerekek élménybeszámolóiból:

„A Füleki vár volt a kedvencem, nagyon sok jó történet volt, egyszerűen imádtam.” (V.A)

„Abba is betekintést nyertünk, hogy Madách hogyan írta meg Az ember tragédiáját. Nagyon érdekes volt, oda még egyszer visszamennék.” (Sz. S.)

„ A Malonyai arborétumban kezdtük a túránkat, olyan növényeket ismerhettünk meg, amilyeneket még soha nem láttam. Például a mamutfenyő, aminek a kérge puha és lehetett bokszolni.” (T. M.)

„Az utazás során összeismerkedtünk a másik iskolából érkezettekkel és barátokat szereztünk közülük.” (H. K.)