2024. július 25. csütörtök - Kristóf, Jakab Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2020. 06. 10.
Teljesen átalakul Dunakeszi buszközlekedése

Az Önkormányzat minden lehetséges módon igyekszik kielégíteni a lakossági igényeket, ennek köszönhetően 2020. június 15-től a jelenlegi körjáratos megoldás helyett csillagpontos rendszerben közlekednek majd a helyi buszok.

Somodi István, a Dunakeszi Önkormányzat Városüzemeltetési Osztály vezetője a dunakeszi.hu-nak kifejtette, hogy mik lesznek a csillagpontos rendszer előnyei, miben változik pontosan városunk tömegközlekedése.

Honnan jött a tömegközlekedés új koncepciójának ötlete?

-  Elsősorban a lakosság igényeinek kívánunk megfelelni. Sok visszajelzést kaptunk tőlük a vonatokhoz való csatlakozás bonyodalmairól. A Budapestre menő forgalom erős, így sűrűbb járatokat szeretett volna a lakosság a vasúthoz, illetve délután haza. Megvizsgáltuk a jelenlegi buszállományt és arra jutottunk, hogy csak teljes átalakítással, más szemléletmóddal teljesíthető az igény. Megvizsgáltuk a lakosságmozgást a reggeli csúcsidőszakra helyezve a hangsúlyt. Szükségünk van olyan járatokra, amelyek igazodnak a vonatokhoz.

Milyen korlátai voltak a körjáratos megoldásnak? Mitől jobb a csillagpontos rendszer?

-  Korábbi korlátok: szinte percre pontosan ki volt számolva a menetidő, így bármilyen probléma esetén akár egész napos csúszást okozott, ha nem tudta behozni a busz a lemaradást. Ezen felül a reggeli és délutáni csúcsidőszakban a buszok ritkán jártak a MÁV állomásokra, mert körjárat lévén viszonylag hosszú volt a menetidő.

Jelenlegi előnyök: a menetrendet a vasúti menetrendhez igazítottuk. Fixen, félóránként járnak a buszok, amely könnyen megjegyezhetővé teszi a menetrendet. Természetesen ezáltal az autós forgalom és a P+R parkolók terheltsége is csökkenhet. Egyszóval: kiszámítható menetrend rövidebb menetidővel.

Június 15-től összesen hány busz közlekedik majd a városban és milyen koncepcióban?

-  Három nagy és egy kis busz közlekedik. A kis busz (2A) jár majd Dunakeszi-Alsónál, amely a méretének köszönhetően átfér az újpesti vasúti átjáró alatt, így egészen a 14-es villamos végállomásáig-és vissza szállítja az utasokat. Félórás köröket alakítottunk ki és ezáltal a lehető legnagyobb területet lefedjük a lehetőségeinkhez mérten.

Mely területek érintettek?

1-es járat: Dunakeszi Rév-Barátság útjának környéke – Dunakeszi Gyártelep (vasútállomás)

2A járat: Dunakeszi Alsó – Budapest (Káposztásmegyer, 14-es villamos végállomása)

2-es járat: Alagi lakópark – Fóti út – Toldi lakópark – Dunakeszi Nagyállomás (átszállási lehetőség a 2A buszra)

3-as járat: Kossuth Lajos utca – Tóváros – Dunakeszi Gyártelep

4-es és 5-ös busz: 10:00 óra után közlekednek, napközbeni járatok, itt már nem a vasútállomáshoz való közlekedés az elsődleges szempont.

4-es járat: Révdűlő – lakótelep –Fő út – Dunakeszi Szakorvosi Rendelőintézet – Dunakeszi Nagyállomás (átszállási lehetőség a többi járatra)

5-ös járat: Alagi lakópark -  Toldi lakópark – Dunakeszi Nagyállomás (nagyobb kör, átszállási lehetőség)

6-os járat az az 1-es járatnak a párja haza fele, azért mert aktuális forgalom figyelembevételével kicsit megváltozott útvonalon megy haza.

7-es járat szombaton közlekedik

8-as járat vasárnap és ünnepnapokon közlekedik.

A 7-es és 8-as járatnak megegyezik az útvonala, szombaton sűrűbben, vasárnap ritkábban jár.

 -  Hány új busszal bővült a városi járatok száma és miben mások ezek a modernebb buszok?

-  Jelenleg összesen 4 busszal rendelkezünk, ezzel párhuzamosan az üzemeltető lecserélte a régebbi járatokat újabbakra, valamint egy kis méretű busszal bővítettük az új járművek számát. Ezek a buszok modernebbek és kényelmesebbek régi társaiknál.

  • három ajtó segíti az utasok fel-és leszállását az eddigi kettő helyett
  • tágasabb utastérrel rendelkeznek
  • extra méretű, tágas utazó helyet biztosítunk a babakocsival, valamint kerekesszékkel utazóknak
  • mozgássérült feljáró segíti a kerekesszékkel való fel-és lejutást
  • a járművek hűtő-fűtő klímával felszereltek
  • a Zöld Dunakeszi program keretében az autóbuszok károsanyag kibocsátása csökkent a hatékony részecske szűrőnek köszönhetően

Hétköznap és hétvégén is járnak a buszok?

-  Igen. Hétköznap az 1, 2, 2A, 3, 4, 5, 6-os számú járatok hétvégén pedig a 7-es és 8-as számú járatok közlekednek.

Nyomon követhető valahol a buszok aktuális helyzete, útvonala?

-  Igen, a Dunakeszi App mobilalkalmazáson keresztül GPS alapú, pontos nyomkövetésre van lehetőség. Ehhez csupán az applikáció letöltése szükséges, amely elérhető Android és iOS operációs rendszerű okostelefonokra is. Bővebb információk a buszok nyomkövetéséről IDE KATTINTVA olvashatók.

Továbbra is ingyenesek-e a helyi járatok?

-  Igen és nem is tervezzük, hogy fizetős legyen.

 Az új menetrendet alább, a kapcsolódó fájl opciónál találják. 

Kapcsolódó fájl

Dunakeszi buszmenetrend 2020.06.15-től




| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |