A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektjével, több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre. Magyar beszállítók kapcsolódhatnak be a globális export-értékláncba, amellyel tovább bővül a hazai export és a GDP is. Stratégiai cél, hogy a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) Közép-Európa egyik legnagyobb vasútijárműgyártó- és karbantartó-központjává váljon – adta hírül a közlekedési szakportál, az iho.hu.
Újraindul a magyar vagongyártás a Dunakeszi Járműjavító bázisán
![](/img-cikk/egyiptomi)
A nemzetközi vasútipar vérkeringésébe kapcsolódik mostantól a DJJ-is, ugyanis a TMH Hungary Invest Zrt. egy most záruló tranzakció keretében megvásárolta a cég kilencven százalékát a magyar államtól és a MÁV-tól. A DJJ június 9-étől, azaz mától új vezetés irányítása alatt és a TMH Csoport, a világ negyedik legnagyobb vasúti gördülőállomány gyártójának szakmai szervezetén belül működik tovább. Az orosz fél kiemelt jelentőségűnek tartja az együttműködést.
A magyar vasúti járműgyártás korábban nemzetközi szinten is bizonyított, magyar szerelvények közlekedtek Egyiptomban, Argentínában és Új-Zélandon is. A TMH Hungary Kft. a magyar vasútijármű-gyártás történetének eddigi legnagyobb vasúti megrendelésére támaszkodva kezdi meg a DJJ modernizációját és a komplex vasútijármű-gyártás újjáélesztését. A TMH Hungary Kft. még 2018 szeptemberében nyerte el az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság nemzetközi tenderét 1300 vasúti személykocsi gyártására. Ebből 680 kocsi Dunakeszin, a fennmaradó egységek pedig a TMH csoport tveri gyárában készülnek. A megrendelés keretében összesen öt különböző típusú vasúti kocsi készül, amelyek közül két típust gyártanak Dunakeszin.
|