![](images_article/hom3.jpg)
| Dunakeszi Város Polgármesteri Hivatalában és az önkormányzat bölcsődéiben és óvodáiban nagyon sok kisgyermekes, családos édesanya dolgozik, akik többsége a koronavírus-járvány elleni védekezés miatt a munkahelyi vezető döntése alapján áttért home office munkarendre, illetve aktívan közreműködik az önkormányzatra háruló 65 éven felüli és a karanténban lévő emberek ellátásában, a védekezésben, a fertőtlenítésben – tudtuk meg a város polgármesterétől. Dióssi Csaba elmondta, hogy egyetlen alkalmazott munkabérét sem csökkentették, akik a törvényes munkaidejüket a rájuk rótt feladatok ellátásával és – ha indokolt – előrehozott szabadsággal töltik ki. |
- Az óvodák, az iskolák bezártak, így még nagyobb empátival figyelünk a nálunk dolgozó édesanyákra, igyekszünk segíteni nekik a kialakult helyzetben, hiszen a családon belül is rájuk hárul a legnagyobb feladat. Különös érzékenységgel kezeljük ezt a kérdést, hiszen ma még senki nem tudja megmondani, hogy milyen időszakra esnek ki a munkából, meddig kell megoldani a gyerekek felügyeletét. Az önkormányzatnál több megoldás is született, attól függően, hogy milyen területen dolgozó kollégákról van szó – tájékoztatott a polgármester.
A veszélyhelyzetben megszervezték az óvodai ügyeletet, de jellemzően naponta tíznél kevesebb gyerek veszi igénybe a szolgáltatást. Hasonló a tapasztalat az iskolákban is.
– Ebből is következik, hogy nagyon kevés óvodapedagógus tud a szakterületéhez kapcsolódó feladatot ellátni, ezért bevontuk őket a fertőtlenítéssel kapcsolatos munkákba és a nyári intézményi fejlesztések és felújítások előkészítésébe és lebonyolításába. Kiveszik részüket a 65 éven felüliek, és a karanténban lévők ellátásából, segítenek a bevásárlásban, a gyógyszerek kiváltásában. De a legtöbben szabadságukat töltik, ami nyilvánvalóan véges, ezért, akinek csak lehet, feladatot ad a munkahelyi vezetője.
Dióssi Csaba azt is elmondta, hogy a polgármesteri hivatalban sem rendeltek el leállást, mert vannak megoldandó feladatok, és tudják, hogy mindenkinek szüksége van a biztos havi jövedelemre.
![](/img-cikk/hom3)
– Munkáltatói döntés alapján a távolléti időt megosztották; kétféle megoldás van, vagy szabadságra mennek a kollégák, vagy pedig –, akinek olyan a tevékenysége, hogy otthon végezhető – távmunkában látja el feladatát a munkahelyi vezető irányításával. Az otthoni munkát végzőknél az osztályvezető dönti el, hogy a dolgozó hány százalékot tud otthon ellátni a munkaköréből adódó feladatokból. Amennyiben nem éri el a 100 százalékot, akkor a kieső részt szabadsággal tudja megoldani. Azoknak a kisgyerekes anyukáknak, szülőknek, akiknek 14 év alatti gyermekük van, ők egy héten egy napot igazoltan lehetnek távol, hogy vigyázzanak a gyermekükre – ismertette Dunakeszi polgármestere, aki kihangsúlyozta, hogy egyetlen munkavállalójuk bérét sem csökkentették.
Dióssi Csaba reményét fejezte ki, hogy a jövőben sem kell változtatni a normál munkaügyi kereteken, mielőbb újraindul az élet, mielőbb véget ér a veszélyhelyzet.
- Bízom benne, hogy hamarosan újraindul a gazdaság is, mert előzetes számításaink szerint egymilliárd forinttal csökken a város iparűzési adóbevétele, és a folyamatosan újratervezés alatt lévő idei költségvetésünkből hiányzik az 140 millió forint gépjárműadó is, ami az állami büdzsébe került – mondta Dunakeszi polgármestere.
Vetési Imre (Dunakanyar Régió)
|