2024. július 27. szombat - Olga Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink

Lapjainkat letöltheti itt!

Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu
» Állások

2020. 03. 29.
Nyiri István igazgató: a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnáziumban gyorsan sikerült az átállás a digitális oktatásra

A magyar közoktatás területén március 16-án bekövetkezett változást, vagyis a digitális oktatásra való áttérést sokan egy új korszak kezdetének tekintik. Én úgy gondolom, hogy nem kezdődött el új korszak ezzel a kényszerlépéssel. Hiszem, hogy a veszély elmúltával az oktatás folyamata visszatér a normális kerékvágásba, a tantermekbe. Az oktatás ugyanis mindig személyekhez rendelt folyamat, amelyben tanárok és diákok együtt dolgoznak egy helyen és egy időben – jelentette ki lapunk érdeklődésére Nyiri István, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium igazgatója.

- A két hete elrendelt iskolabezárások és digitális oktatásra való áttérés csak egy kényszerpálya. Mint azonban minden útnak, ennek is lesznek tanulságai, tanulunk a folyamatokból. Tanárok és diákok együtt tanulnak. Azt látom, hogy a digitális kompetenciák gyors fejlődését indította el a diákok és a pedagógusok esetében egyaránt. A Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnáziumban az új munkaformákra való átállás nagyon gyorsan sikerült. Az intézményünk viszonylag szerencsés helyzetben volt, mert az informatikus kollégák már évek óta szorgalmazzák egy iskolai szintű digitális platform kialakítását, és ezen az úton már korábban nagy lépéseket tettünk meg. Minden tanulónak és tanárnak már volt iskolai email címe, illetve felhős hozzáférése. A gimnázium tanárai sok esetben évek óta ezen keresztül kommunikálnak a diákjaikkal, szülőkkel illetve egymással – ismertette.

- A bejelentés után, azonnal értekezletet tartottunk és megállapodtunk abban, hogy a gimnázium egységesen a Google platformjait (pl. a Google Classroom-ot, a Google Meet-et ) fogja alkalmazni a kapcsolattartásra és az oktatásra egyaránt. Ezt rendkívül fontosnak tartom, hiszen az egységes megoldások, eljárások teszik lehetővé azt, hogy rendszerként tudjuk működtetni az oktatásunkat. Minden tanulónak és tanárnak azonos informatikai rendszert kell használni, megtanulni így lehetőség van a gyors segítségnyújtásra, egymás segítségére. Nagy előny ez a diákoknak is, hiszen nem kell újabb és újabb rendszerek megtanulásával foglalkozniuk, mindenhol ugyanúgy folyik a munka.A tanárok különböző feladatokat, gyakorlatokat adnak a tanulóknak. Nagyon sokan online órákat, csoportfoglalkozásokat szerveznek. Nagy öröm számunkra, hogy a diákok már várják ezeket az órákat, és szinte kivétel nélkül részt vesznek rajta.

Az iskola az osztályfőnökök segítségével már az első napon felmérte a tanulók informatikai eszközeit, és ahol kellett, ott azonnal tudtunk gépeket biztosítani. Így nálunk minden tanuló rendelkezik informatikai eszközzel a digitális oktatáshoz. Az első napokban minden tanárnak kiemelt feladata volt a saját csoportjaikkal való kapcsolat felvétele és kapcsolattartás formáinak kialakítása.

A gimnázium azért is szerencsés helyzetben van, mert a hozzánk járó diákok nagy többsége –a korosztályából adódóan - már rendelkezik magasabb szintű informatikai tudással, hiszen a 9. nyelvi előkészítő évfolyamon intenzív informatikai képzésben is részesültek a nyelvi képzés mellett. A nyolcosztályos gimnazistákat pedig az első héten megtanítottuk az alapvető feladatok elvégzésére. Kijelenthetem, hogy a második hétre már rendszer alapvetően jól működik.

Nyiri István igazgató büszkén mutatja, hogy a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium sok éves kiváló munkája eredményeként - sok egyéb mellett - elnyerte az akkreditált kiváló tehetségpont minősítést

Talán a legfontosabb feladat ebben a helyzetben nem is a digitális rendszer felállítása és használat, hanem a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalommal való megtöltése. Ez úgy látom országos szinten komoly problémákat jelent. Szeretném, ha mindenki tudná, hogy ebben a munkaformában a pedagógusok sokkal többet dolgoznak, sokkal több energiájukat emészti fel a tanórára való felkészülés, az új típusú órák tananyag összeállítás, illetve a tanulók munkájának ellenőrzése, a számonkérés illetve az osztályozás. Az iskolánk minden pedagógusa azon fáradozik, hogy megtaláljuk azt a kényes egyensúlyt az elkövetkező hónapokra, amelyben hosszú távon dolgozni tudunk illetve a diákok is dolgozni tudnak. Meg kell jegyeznem, hogy ez a digitális környezet a diákoktól is több energiát kíván, illetve erősen feltételezi a motiváltságot, az önálló tanulás képességének meglétét. Rendkívül fontosnak tartom azt is, hogy a tanítás mellett megőrizzük a diákok és tanárok közötti erős és rendkívül jó kapcsolatokat, a távolság ellenére erősítsük az összetartozást.

Végül szeretném megjegyezni, hogy mint az ország egyik legjobb középiskolája kiemelt figyelmet fordítunk az érettségiző illetve felvételiző diákjainkra. Ők azok, akik számára az elkövetkező időszak rendkívüli erőt és kitartást követel. Ehhez tanáraik minden segítséget megadnak.

Szeretnék köszönetet mondani minden pedagógusnak, hogy gigászi erőfeszítéséket tesznek a diákokért, köszönetet mondani a diákoknak a felelősségteljes hozzáállásukért illetve köszönöm a szülők együttműködését és támogatását! – hangzottak Nyiri István, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium igazgatójának elismerő szavai.

 



Forrás: Dunakanyar Régió
Fotó: dunakeszipost és Katona M. István

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2024 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

| Következő 15 |