Az állami NIF Zrt. feladata a kiviteli terv szintig (környezeti hatásvizsgálat, engedélyezési terv elkészítése, építési engedély megszerzése, kiviteli tervek) történő előkészítés.
Az M2 gyorsforgalmi út fejlesztése tekintetében a meglévő 2×1 sávos, Vác-dél és Vác-észak csomópont közötti szakaszának 2×2 sávos kiépítésének tervezése történik meg, mely mintegy 10 km hosszú, és az M2 gyorsforgalmi út Budapest-Vác szakasz kiépítéséhez kapcsolódik – erősíti meg a már korábban napvilágot látott döntést Rétvári Bence.
A térség KDNP-s országgyűlési képviselője közösségi oldalán közzétett bejegyzésében kifejti: az 1990-es években az M2 gyorsforgalmi út feletti hidak a tervezett teljes, 2×2 sávos keresztmetszetre már kiépítésre kerültek. A fejlesztés vonatkozásában vizsgálandó a csomópontok, a zajárnyékolás megfelelősége is. A tervezés során új környezetvédelmi engedély beszerzése, építési engedélyezési terv elkészítése és építési engedély beszerzése, valamint a kiviteli terv készül el – utal a folyamatban lévő előkészítő munkálatokra.
A tervezés során új csomópont vizsgálata és megtervezése a Gombás-patak térségében is tervezői feladat.
A tervezési feladat első lépése a 2004-ben kiadott és 2011-ben módosított környezetvédelmi engedély felülvizsgálata, hiszen az eltelt másfél évtized során mind a jogszabályi környezet, mind a beépített környezet változásokon ment keresztül. Ezen változások alapján a felülvizsgálat során új, teljes vegetációs ciklust felölelő környezetvédelmi dokumentáció és engedély megkérése szükséges. A tervezés során nemcsak a korábbi környezetvédelmi engedélyben szereplő, hanem a településrendezési tervben szereplő csomópontok helyei is figyelembe vételre kerülnek, így a rendezési tervben szereplő Gombás-patak térségi csomópont is.
A környezeti hatástanulmány, engedélyezési és kiviteli tervkészítésre kiírt pályázat folyamatban van. A pályázatok értékelését követően a tervezett szerződéskötés 2021. IV. negyedév végére várható – írja Rétvári Bence országgyűlési képviselő.