Mint már többször írtunk róla, tavaly márciusban elkezdődött a Dunakeszi Diáknegyed építése a West Hungária Bau Kft. és a LATEREX Építő Zrt. alkotta konzorcium kivitelezésében. A 123 ezer négyzetméter alapterületű beruházás 13 hektárnyi területen valósul meg. A hét épületből álló komplexumban helyet kap a IV. Béla Király Gimnázium 20 tanteremmel és a VSZC Lányi Ferenc Technikum és Szakképző Iskola 26 tanteremmel, amelyeket korszerű gépészeti rendszerekkel és digitális eszközökkel szerelnek fel. A gimnáziumi és technikumi szárnyakhoz szervesen kapcsolódik 1-1 2500 négyzetméter alapterületű tornacsarnok.
Az oktatási komplexum zavartalan megközelítése érdekében az intézmény bejáratánál körforgalom, valamint összekötőút épül a Klapka út és az M2-est a 2. számú főúttal összekötőút csatlakozásaként, amely jelentősen csökkenti a 2024 őszén megnyíló iskolaváros és a mellette elterülő lakóövezet környezeti leterheltségét.
„Jó ütemben haladnak a Dunakeszi Diáknegyed munkálatai, nagyon látványos szakaszában van már az építkezés” – állapította meg a június végi bejárás után Nyul Zoltán, a Közlekedési Minisztérium magasépítési beruházásokért felelős helyettes államtitkára, aki emlékeztetett arra, a szerkezetkész állapot legmagasabb pontját már tavaly elérte ez a komoly, összetett magasépítési beruházás.
„A kapcsolódó területrendezés és útépítés miatt még ennél is többről van szó, valójában az oktatási komplexummal egy új városrész születik. Dunakeszihez szervesen kapcsolódik majd ez a terület például az új körforgalom kialakítása révén” – jelentette ki Nyul Zoltán, aki szerint semmi akadálya nem lesz annak, hogy a 2024. szeptemberi tanévkezdésre az oktatási komplexum és a hozzá kapcsolódó sportlétesítmények elkészüljenek, az oktatási és közösségi célokat szolgálják.
A Dunakanyar Régiónak nyilatkozó helyettes államtitkár elmondta, hogy a Diáknegyednél létesülő körforgalomtól egy új utat építenek az M2-es és 2-es főút között lévő összekötő úthoz. Ehhez aterületet fel kell tárni, hiszen az út szerves része lesz a városnak és a külső elérését is biztosítani kell, ami pedig az M2-es irányába, ezen a körforgalmon és a kapcsolódó úton keresztül lesz lehetséges.
Nyul Zoltán helyettes államtitkár úgy látja, hogy az összekötő utat is át tudják adni 2024 szeptemberére.
„Mindent megteszünk azért, hogy a várható forgalomnövekedés a lehető legkevésbé terhelje a környező utcákat” – mondta Nyíri Márton környezetvédelemért felelős társadalmi megbízatású alpolgármester.
A június végi bejárás során elhangzottak szerint elkezdődött a körforgalmi csomópont és az összekötőút építése.
V. I.
Fotó: KesziPress