A legfrissebb adatok szerint tíz adózóból csupán négy rendelkezik adója 1%-áról. A Kuckó Önkéntes Program (Szintlépés Alapítvány) most arra hívja fel a figyelmet, hogy bármennyire aprónak tűnik a felajánlás összege, rengeteget jelent a gyermekotthonban élők számára. A „Nekünk 1% pont elég!” című kezdeményezés célja, hogy plakátok, magazinhirdetések és influencer tartalmak 1%-nyi részletének felhasználásával mutasson rá egy fontos társadalmi üzenetre.
A személyi jövedelemadó 1%-ának felajánlásáról évről-évre rengetegen megfeledkeznek: 10 adózóból mindössze 4 rendelkezik adója 1%-áról valamely fontos társadalmi ügyet támogató, nonprofit szervezet javára. A Kuckó Program és a Szintlépés Alapítvány a „Nekünk 1% pont elég!” című kampányban arra hívja fel a figyelmet, hogy a legapróbb összeg is hatalmas segítség lehet a gyermekotthonban élőknek.
„A kezdeményezés során egyetlenegy százaléknyi részletet használunk fel minden megjelenési felületünkből, hogy megmutassuk az embereknek, tőlük sem várunk többet ennél. Nekünk 1% is pont elég ahhoz, hogy élményprogramokkal, rendszeres sportolási lehetőséggel, tanulást segítő foglalkozásokkal, terápiával, vagy éppen étel- és ruhaadományokkal tegyük teljesebbé a gyermekotthonokban élők mindennapjait” – hangsúlyozta Strényi Veronika, a Kuckó Önkéntes Program alapítója.
Az üzenet leglátványosabban a budai alsó rakparton kihelyezett hófehér óriásplakáton érvényesül. Az 1%-nyi részlet szabad szemmel szinte nem is látható, a médiafelületről készített fotók viszont annál egyértelműbben szemléltetik a kezdeményezés lényegét.
„Egy alapítvány életében már az is hatalmas dolog, ha óriásplakáton hirdethet. Annak, hogy egy ilyen presztízsértékű felületnek csak egy parányi részletét használjuk ki, fontos üzenetértéke van: azt szeretnénk átadni az embereknek az óriásplakáton elrejtett felhívással, hogy sokszor pont az olyan apró részletek jelentik a legtöbbet, mint az 1% felajánlása” – tette hozzá Csanda Gergely, a Szintlépés Alapítvány elnöke.
A kezdeményezéshez népszerű influencerek is csatlakoztak, és felajánlották Instagram storyjuk 1%-át a jó ügy számára. A Kuckó Önkéntes Program támogatására buzdító aprócska üzenetet többek között Péter-Szabó Szilvi, Tokár Tomi, Viszkok Fruzsi, Lenzsér Olivér, Nico, Tóth Dávid és Karola is megosztotta a saját felületein.
Idén az 1+1%-os nyilatkozat benyújtásának határideje május 21-ére esik. A Kuckó Önkéntes Program és a Szintlépés Alapítvány munkájáról, illetve az 1% felajánlásról további részletek az alapítvány hivatalos weboldalán találhatóak.
Village Media