gazdaság

Márkaépítés trendek 2023-ban

A márkaépítési irányvonalak a médiafogyasztási szokásokkal együtt szinte folyamatosan változnak. Ezekhez a vállalatoknak is alkalmazkodniuk kell, ha szeretnék lekörözni a versenytársaikat. Ma a legnépszerűbb tartalomtípus a rövid formátumú videó, azonban a podcastek és a blog cikkek ugyanúgy ott vannak a hatékony marketing eszközök listáján. Dallos Zoltán, kommunikáció és márkaépítés szakértő, a DLX MEDIA marketing ügynökség alapítója tanácsokat ad, hogyan népszerűsíthetjük szolgáltatásunkat, termékünket.

A márkaépítési trendek 2023-ban nem változtak jelentősen az előző évekhez képest, hiszen például a videó készítés régóta az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, azonban ma már nem ugyanazok a videótípusok a legkedveltebbek, amelyek néhány éve.

– Nem hatékonyak például már a hosszú, vontatott bevezetők, a megtévesztő (click bait) címek vagy a hírességek ajánlásai – helyettük más eszközöket alkalmaznak a tartalomgyártók, továbbá a szövegírás terén is vannak új irányvonalak – kezdte Dallos Zoltán, aki az alábbiakban részletezi a manapság közkedvelt eszközöket.

Miért fontos a tartalomgyártás?

– Ma a tartalommarketing az egyik legerősebb marketing eszköz, hosszú távon sokkal hatékonyabb, mint a direkt reklámok, hiszen a célcsoport bizalmának és szimpátiájának elnyerését célozza meg, ezáltal alkalmazható márkaépítésre – és közvetett módon vevőszerzésre is. Egy jól sikerült tartalommal könnyen el lehet érni, és meg lehet szólítani a potenciális vásárlókat, ráadásul keresőoptimalizálási (SEO) célokat is erősíthetünk velük – részletezte a szakember.

A márkaépítés leghatékonyabb eszközei 2023-ban

Videó készítés

A 2023-as márkaépítési trendek közül nem hiányozhat a videó, amely továbbra is a legnépszerűbb tartalomtípus, melyet az internethasználók (az Adobe szerint) átlagosan heti 19 órában fogyasztanak.

Nem mindegy azonban, hogy milyen formátumú videókkal töltjük fel a csatornáinkat. Ha a 2023-as elvárásoknak meg szeretnénk felelni, akkor az alábbi trendeket hasznos ismerni:

Rövid formátumú videók, shortok

Ezek a videótípusok teszik ki a teljes mobil-adatforgalom 80%-át, napi szinten kb. 30 milliárd megtekintést generálnak. Gyorsan elkészülnek, több kattintást biztosítanak, felhasználásuk pedig rendkívül sokoldalú. A tartalomfogyasztók igényeit is kielégítik a TikTok videók, YouTube shortok, hiszen általuk gyorsan és egyszerűen jutnak hozzá az információkhoz.

Videó podcastek

Ez az interjú műfaj a népszerű online audio szolgáltatás (podcast) és a videós tartalmak előnyeit ötvözi – koncentrálhatunk akár csak a hangélményre, miközben aktuális tevékenységünket végezzük, vagy nézhetjük is a szereplőket, a reakcióikat, a kiegészítő feliratokat, segítve az információ feldolgozását.

Értékkommunikáció

2023-ban fontos, hogy akár a videós, akár az írott tartalmak tükrözzék az adott márka szemléletmódját, céljait, értékeit, mivel az embereket érdekli, hogy a cég, akitől vásárolnak, milyen ügyekért áll ki, milyen az értékrendje. Ezek kommunikálása erősíti a márkát, hitelesebbé teszi a céget, egyúttal segít elnyerni a nézők szimpátiáját.

Videó keresőoptimalizálás

A releváns információkat és megfelelő kulcsszavakat tartalmazó tartalmak segíthetnek abban is, hogy a cég előkelőbb helyre kerüljön a találati listán, ezért a videók feltöltése során, érdemes kiemelt figyelmet fordítani a leírásokra, címkékre, borítóképre.

Blogcikkek, online magazinok

A videók elterjedésével nem váltak feleslegessé a szöveges tartalmak sem. Egy jó blogoldal vagy nívós, online magazinokban publikált cikkek is nagymértékben hozzájárulhatnak a brandépítéshez.

Sikerük ugyanúgy a bizalom elnyerésén alapul, értékes és releváns információk átadása révén, azonban a SEO felpörgetésére is alkalmasak a szöveges tartalmak.

Emiatt a cikkek megírása ma sokszor kulcsszókutatással kezdődik, és az ily módon összegyűjtött kifejezéseket tudatosan helyezik el a szövegekben.

Látványos eredményt hosszabb távon biztosítanak, ugyanakkor a hatásuk jóval tartósabb, mint például a direkt hirdetési kampányoké, hiszen egy „örökzöld” témájú cikk akár évekig terhelhet forgalmat a cég webhelyére.

A hatás fokozása érdekében ma divat a szöveges tartalmakat feldobni képekkel, infografikákkal, animációkkal, de akár egy YouTube videót is be lehet ágyazni a cikkekbe.

Kiszervezett marketing

Egyre több cég jön rá, hogy megéri megbízni egy marketing ügynökséget a tartalomgyártással, hiszen mind a személyi-, mind technikai feltételek is biztosítva vannak, és sok esetben anyagilag is jobban megéri kiszervezni a marketinget, mint házon belül tartani az erőforrást.

További információ: https://dlxmedia.hu/

Sárréti Anita

Még szintén érdekelheti...