Időutazásnak lehetett tanúja, aki május 31-én reggel Szadán, Fóton vagy Dunakeszin közlekedett. Fekete Csajka gördült, az úti cél a Dunakeszi Rendőrkapitányság volt, ahol a kocsiból kiszálló utas utolsó munkanapját kezdte meg.
Három évtizedes szolgálat után június 1-től saját kérésére rendelkezési állományba vonult Tóth Csaba ezredes, rendőrkapitány. Utódja, Farkas Imre ezredes megbízását a Pest megyei Rendőr-főkapitányság vezetője, Nagy László dandártábornok az előző nap adta át.
– Mogyoródon általános iskolában, később Gödöllőn szakmunkásképzőben tanítottam. A középfokú intézményeket érintő oktatási átalakítások hatására döntöttem úgy, hogy elköszönök a tanítástól – emlékezett vissza Tóth Csaba ezredes. – Tartalékos tiszt voltam, egyébként is akadt ambícióm a munkához, ezzel együtt minden alaposabb előkészület, fontolgatás nélkül jelentkeztem rendőrnek. Akkoriban lehetőség volt civil diploma birtokában munkába állni. A bűnügyi terület érdekelt, tehát elsősorban nem az egyenruha vonzott, az első beszélgetésen egy személyzetis igen plasztikusan a következőképpen festette le a lehetőségeket: „Ide figyelj! Ha asztal mögött akarsz aktákkal foglalkozni, az a vizsgálat. Ha inkább terepen szeretnél jönni-menni, az a bűnügy. Természetesen ez utóbbit választottam, így a Gödöllői Rendőrkapitányságon kezdtem meg nyomozóként a munkát.
1995-ben lettem őrsparancsnok Kistarcsán, majd onnan kerültem a Gödöllői Rendőrkapitányságra közrendvédelmi osztályvezetőnek. Később – kiemelt kapitányságról lévén szó – függetlenített kapitányságvezető-helyettesnek neveztek ki. Ebben az időszakban az illetékességi területünkön megrendezett, máig az ország legnagyobb rendőri biztosítási eseményének számító Forma–1-es Magyar Nagydíj még nem nőtte ki magát, olyannyira nem, hogy kezdetben a városi kapitányság saját erőforrásaiból oldotta meg a biztosítást. Belecsöppentem, aztán 28 évre összeforrt a mogyoródi futam a munkámmal. A kezdő szervezőgarnitúrából mára rajtam kívül két ember van, aki hosszabb időt töltött el a Forma–1 biztosításával. Egy ízben, még az azóta beváltnak bizonyuló stratégia kialakítása előtt megtörtént, hogy a Hungaroringre érkező csapatok kamionjai nem tudtak bejutni a pályára, illetve a bokszutcába. A malőrnek persze volt felelőse, le is váltották, pótlására új embert keresett a megyei vezetés, ennek következtében vezetői pozícióban találtam magam, így a 28-ból 26 alkalommal biztosításparancsnokként koordináltam a tennivalókat.
A futamokon teljesített parancsnoki szolgálatok, a rendőrkapitány-helyettesi pozíció egyaránt jó felkészülési lehetőséget teremtettek ahhoz, hogy 2012-ben már kiforrott irányítási elképzelésekkel, megfelelő rutinnal foglalja el Dunakeszin a kapitányi székét.
A leköszönő kapitányságvezető utolsó munkanapján rendkívüli állománygyűlésnek álcázott összejövetelen vendégelte meg a kollégáit. A vezetői és beosztotti állomány viszontgesztusként hellyel kínálta a leköszönő főtisztet, nem akármilyennel: egy faragott padot ajándékoztak az ezredesnek az elhagyott kapitányi szék helyett.
Forrás: Zsaru Magazin
FOTÓ: FÜLÖP MÁTÉ, RENDŐRSÉG