Hasonlóan életünk első nagy szerelméhez, a randevún ő is megváratott minket. Már úgy volt két éve is, hogy eljön hozzánk, de a világjárványnak „köszönhetően” még halogatta a nagy találkozást. Aztán idén végre megvalósulhatott az álmunk, a világ egyik legnagyobb sporteseménye, a Giro d’Italia megérkezett Magyarországra. A több mint három hetes körverseny első három etapja hazánk legszebb tájain futhatott végig, hogy elkápráztathassuk a versenyt televízión követők százmillióit szerte a nagyvilágban. A „Nagy rajt”, a Grande Partenza a budapesti Hősök teréről indult és Székesfehérvár valamint Esztergom érintésével Visegrádon a Fellegvár tőszomszédságában ért véget hegyi befutóval. A táv 195 kilométer volt.
A Hősök teréről indult a közel kétszáz főt számláló mezőny, tízezrek üdvrivalgásától kísérve a „lassú rajttal”. Ismerkedés a várossal, integetés a végig sorfalat álló nézőknek, aztán jött az „éles rajt” már a külső Budafoki úton. Egy istállóból két olasz kamikáze rögtön meg is szökött, de ettől a mezőny nem esett kétségbe, hagyták, hadd mutassák meg a trikójukon és a nadrágjukon lévő szponzoraikat a világnak. Úgy belehúztak, hogy nem is érték őket utol csak Visegrád előtt nem sokkal, de akkor úgy hagyták faképnél a holtfáradt taljánokat, mintha szemből jöttek volna…
Már több mint négy órája tekertek, amikor befordult a karaván Visegrád központja felé és nem sokkal később megkezdtek felkapaszkodni a szerpentinen. Ha csak a felvételeket látjuk, azt hihettük volna, valahol az Alpokban vagy a Pireneusokban egy legendás hegyi etapon járunk, annyi szurkoló sorakozott fel a Fellegvárra vezető út mindkét oldalán és biztatta teli torokból, pink pólókba öltözve, nemzetiszínű zászlókat lobogtatva a világ legjobb kerékpárosait. De ez így volt minden településen, amelyen az útjuk során elhaladtak. Az aszfaltra végig Valter Attila és a másik két magyar, Fetter Erik és Peák Barnabás neve volt felfestve, mint akikért a legjobban szurkolnak, de kijutott a biztatásból mindenkinek.
A Fellegvárhoz vezető hegyi szakasz „mindössze” 5,6 km volt, az átlagos meredekség 4,2 százalék, de egy helyen elérte a nyolc százalékot is, amely 190 kilométer megtétele után nem esett jól senkinek. A legnagyobb magyar favorit, a tavalyi Girón három napon át rózsaszínbe öltözött, Valter Attila mindössze négy másodperces hátránnyal a 29. helyen végzett.
A szombati budapesti egyéni időfutamot és a vasárnapi Kaposvár – Balatonfüred harmadik szakaszt követően a a 22 csapat 176 bringása repülőre szállt, hogy egy nappal később már Szicíliában folytatódjon a világ egyik legnagyobb kerékpáros körversenye, a Giro d’Italia.
Jaberits Zsolt