Bár a köznevelési törvény szerint minden olyan gyermek tanköteles, aki augusztus 31-éig betölti a hatodik évét, 30-40 százalékuk mégsem teljesen érett az iskolakezdésre. Ha a gyermek túl korán kezdi meg iskolai tanulmányait, sorozatos kudarcok érhetik, csökkenhet az önbecsülése.
A szülőnek nincs sok választása. Ha nem akarja kudarcélménynek kitenni gyermekét, akkor kérvényezheti január 15-ig az Oktatási Hivatalnál az óvodában maradást. Ha a hivatal jóváhagyja a kérelmet, akkor a gyermek még egy évig óvodában maradhat. Ezért jó választás lehet olyan iskola-előkészítő csoportot keresni, ahol a gyermeknek egy éven keresztül azok a készségei, képességei kerülnek fejlesztésre, amivel a sikeres iskolakezdés garantált.
A Dunakeszin működő KONELI intézmények – a KONELI Kincsem Sziget Óvoda – Varázshíd iskola-előkészítő csoportjában – támogató környezetet biztosítanak a gyermek komplex fejlődéséhez az óvodáskortól az iskoláskor végéig.
A KONELI a hazai viszonyokra tervezett, modern – a globális trendeket integráló, folyamatosan megújuló – oktatási módszer, amely az egyéni kompetenciákat a közösségi együttműködésen keresztül fejleszti, így képes a műveltséget jól hasznosíthatóvá tenni, az egyéniséget kiteljesíteni. Az intézmény pedagógiai programjának alapjaként Bábosik István, az ELTE Neveléstudományi Intézetének professzora által kidolgozott Konstruktív Életvezetés Neveléselmélet szolgált, mely az intézmény globális nevelési értékének az egyén konstruktív életvezetését tekinti, mely a személyiség magatartási és tevékenységi repertoárjában jelenik meg.
„…amikor feltették nekünk a nagy kérdést: szeretnétek-e, hogy Lili az iskolában szárnyaljon, a válasz természetesen egy nagy igen volt. Kislányunk megváltozott, nem volt már annyira érzékeny, türelmesebb, érettebb lett, szociálisan felkészült az új megmérettetésre. Életünk egyik legjobb döntése volt! Szárnyal! :)”– nyilatkozta egy Konelis anyuka.
Az iskolára való szellemi és lelki felkészülés mellett a KONELI intézményekben nagy hangsúlyt fordítanak a tehetségígéretek felismerésére is, mind a csoportfoglalkozások keretében, illetve a délutáni fakultatív tehetséggondozó foglalkozásokon a KONELI Varázsbagoly Tehetség-és Fejlesztő Központban.
Az óvodai csoportban a tehetségfejlesztés a mindennapi cselekvéses helyzetekbe van beépítve. Amelyik gyermek tehetségígéretnek mutatkozik a felmérések alapján, számára az óvoda javaslatot tesz a tehetségközpontban való célzott foglalkozásra. A felméréseket tehetségfejlesztési szakember végzi, és a foglalkozásokat is hozzáértő szakemberek, pedagógusok vezetik.
Az a gyermek, aki azzal foglalkozik, amiben tehetséges, boldog, kiegyensúlyozott, magabiztos lesz, ez pedig magával vonzza, hogy a család is harmonikusabban fog működni a hétköznapokban.
Forrás: www.koneli.hu