Rendkívül balesetveszélyes szituáció alakult ki Szentendre egyik forgalmas bicikliútján, miután a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt. (DMRV) fedetlenül hagyott egy mély betongödröt az úton. A felújítást végző vállalat természetesen lezárta az adott útszakaszt, a korlátozást azonban nem hajlandóak tudomásul venni a helyi biciklisek – írja a vaci-naplo.hu a telex.hu cikkét szemlézve.
„A héten már másodjára sérül meg az elhíresült kerékpárút 5 méter mély aknájába esve egy szabálysértő állampolgár. A mentés ideje alatt is többször jöttek kerékpárosok fittyet hányva a lezárásra” – olvasható egy, a város lakosai által létrehozott Facebook csoport bejegyzésében. Majd a panaszból az is kiderül, hogy természetesen nem szimpla felelőtlenségről van szó a szabálytalankodó kerékpárosok esetében, sokan egyszerűen félnek a terelőútnak kijelölt, forgalmas 11-es úton bringázni.
A helyzet már hónapok óta megoldatlan, a fedetlen gödör miatt pedig az elmúlt hétvégén már a negyedik balesetet szenvedőt kellett kimenteni. Bürger Zoltán, a helyi kerékpárosklub elnöke mondta el a Telex-nek, hogy a probléma akkor kezdődött, amikor a Szentendre központját a városhatáron fekvő kerékpároshíddal összekötő, mintegy két kilométeres kerékpárútszakasz egy pontja alatt július közepén eldugult egy nyomás alatt levő szennyvíz-távvezetékcső. A kerékpárutat július 13-án lezárták, a csövet kiásták, a hibát két nap alatt elhárították, majd úgy döntöttek, hogy helyreállítják a szervizaknát is. Az erre kiírt közbeszerzési eljárás azonban elhúzódott.
„Mindez nem lett volna baj, ha a gödör nem az egyébként igen nagy forgalmú EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút alatt lenne. Július közepe óta a gödör fedetlenül tátong, a kerékpárosok egy része pedig megpróbál mellette elmenni, mert – az egyébként sokáig ki sem jelölt – terelőút szűk, zsúfolt és rossz állapotú” – írta a Telex megkeresésére a szervezet elnöke. A szervizaknák helyreállítási munkálatai szeptember elején kezdődtek és a DMRV ígérete szerint három hét alatt befejeződtek volna. Azonban ez azóta se történt meg, amire magyarázatként csak arra hivatkoznak, hogy azóta is az aknafedelekre várnak.
A város alpolgármestere, Pilis Dániel szerint a város vezetése minden tőle telhetőt megtett a balesetek megelőzése érdekében: segítettek a kommunikációban és lezárásban, egyeztetett a kerékpáros szervezettel, aminek eredményeképpen született egy térkép és egy tábla is az alternatív útvonalról. Azonban szerinte több kerékpáros nem fogadta el a lezárásokat, megrongálták a kordont, veszélybe sodorva ezzel másokat is. Az alpolgármester a legnagyobb problémának azt látja, hogy egyes kerékpárosok elveszítették a türelmüket, és nem tudták kivárni a munkák végét. (Forrás: telex.hu, Kép: Szentendre Blogol Facebook csoport)