„Hosszú évek óta várjuk, de végre megtörtént az első fontos lépés: megjelent az EU-s közbeszerzési értesítőben a váci Duna-híd előkészítő tanulmányának pályázati felhívása.” – jelentette be közösségi oldalán a váci térség országgyűlési képviselője.
„A pályázat tartalma a váci új Duna-híd előkészítésére Döntés előkészítő Tanulmány, Tanulmányterv, Környezeti Hatástanulmány elkészítése és a környezetvédelmi engedélyeztetésre történő benyújtása a 11. sz. főút és az M2 sződligeti csomópont közötti szakasz elsődleges vizsgálatával, illetve a Tahi-híd kapcsolatára épülően, de az összes számba jöhető, más átvezetési pontok vizsgálatára is kiterjedően mindkét ágon, a hajózhatósági-, árvíz- és vízbázis védelmi követelmények figyelembe vételével.” – ismertette Rétvári Bence.
Az országgyűlési képviselő kifejtette: „A főágon várhatóan – az átkelés helyétől függően – minimálisan 600 méter szerkezeti hosszúságú és a hajózási paramétereknek megfelelő, minimálisan 120-180 méteres hídnyílásokkal épített hídszerkezet előkészítése szükséges. Vizsgálandó a Tahi kisági kapcsolat a 11 sz. főútig. Mindkét Dunaágon legalább 2-2 átvezetési ponton végzendő geotechnikai fúrásokkal is meg kell alapozni az átkelési hely megválasztását. Hidanként legalább 3 különböző hídszerkezet vizsgálata alapján kell javaslatot tenni, ezeket a kapcsolódó úthálózati nyomvonallal együtt, látványterveken, a kiválasztásra kerülőt animációval is be kell mutatni.
A vizsgálatokat környezetvédelmi- és forgalmi szempontokból minden esetben egymással kölcsönhatásban együttesen kell elvégezni.
A szakasz tervezett hossza kb. 16 km új, egybefüggő út, szükséges körforgalom/útcsatlakozás kialakításának vizsgálatával, alternatívák feltárásával a Szentendrei-Dunaág keresztezésére is, az optimális forgalmi hálózati szerep és az érzékeny környezeti körülmények és a kerékpárúti hálózatba kötés szem előtt tartásával. Tervezőnek Közúti Biztonsági Hatásvizsgálatot is készítenie kell.” – derült ki Rétvári Bence országgyűlési képviselő tájékoztatójából.