2019. január 21. hétfő - Ágnes Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink


Lapjainkat letöltheti itt!


Lapjainkat letöltheti itt!









Támogatóink








Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Freemail
» Gmail


Linkek

» Femina
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu

2018. 12. 11.
Finom, egészséges, ünnepi - karácsonyi menü másképp

Bizonyára sokunknak ismerős az a helyzet, amikor a mértékletesebb táplálkozást és rendszeres mozgást a karácsonyi időszakban felváltja a nassolás, a kanapén való ejtőzés, és a több fogásos menü csábítása. A kilók pedig észrevétlenül kúsznak fel ránk. Ha figyelünk az elfogyasztott mennyiségekre, gondosan megválogatjuk az alapanyagokat és az elkészítés módját, az ünnepi menü is lehet egészséges. Sőt, még egy kis desszertet is megengedhetünk magunknak.

"Karácsonykor szívesen üljük körbe a gazdagon terített asztalt, az étkezés után pedig következhet egy finom bor, egy kis sütemény, és a beszélgetések alatt a szaloncukor is előkerül. Észre sem vesszük, de mire eljön az újév, nem csak kellemes pillanatokkal, de plusz kilókkal is gazdagabbak leszünk. Néhány apró trükkel azonban nem kell lemondanunk a finom étkekről, sőt a testmozgásról sem. Például egy esti séta a hóesésben, kellemesen hat mind a lelkünkre, mind pedig a súlyunkra is” – mondta Bencze Mária, a Budai Egészségközpont dietetikusa.

 Hogyan lehet egészségesebb az ünnepi menü?

  • Legyen hal, a burgonya helyett pedig saláta

A menüben, jó, ha szerepel hal, illetve hallal készült étel. A hal, könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás. Jelentős esszenciális zsírsavat is tartalmaznak, melyek a szervezet számára különösen fontosak. A zöldségekben, a magas rosttartalom mellett jótékony hatással bír a rendkívül sok vitamin és ásványi anyag, ezért javasolt naponta többször fogyasztani belőlük. Lehetőleg minden étkezésnél szerepeljen nyersen, főzve, párolva, vagy akár savanyúság formájában, de változatosan elkészíthetők a főételek mellé köretként is.

  • Sütés helyett párolás

A zsíros ételek megülik a gyomrunkat, rossz közérzetet okozva akár kellemetlenné is tehetik a meghitt hangulatú estét is. Ráadásul a túlzott mennyiségű zsírbevitel hosszú távon a vérnyomásunkra, a szívünkre és a koleszterinszintünkre is negatív hatással lehet.

Az ünnepi menü elkészítésekor is jó, ha a párolást, grillezést vagy a gőzölést választjuk, így nemcsak finomabbak, de egészségesebbek is lesznek az ételek.

  • Bejgli csakis étkezés után

A finom ebéd után következhet a desszert. Figyeljünk azonban arra, hogy ha a csábító édességek folyton szem előtt vannak, hajlamosak vagyunk egész nap csipegetni belőlük.

  • Cukros üdítők helyett vizet

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre az ünnepek alatt is figyeljünk! Napi két-három liternyi folyadékot – azaz vizet – télen is fogyasszunk. A cukros üdítőkkel bánjunk csínján, főképp magas energiatartalmuk miatt. Az alkoholos italoknál részesítsük előnyben a minőségi borokat.

  • Testmozgás a testi-lelki egészségért

 

Egy esti séta a hóesésben, egy kis hógolyózás vagy szánkózás tökéletes közös program a családdal vagy a barátokkal. A kellemes pillanatokon és a közös élményeken túl, a friss levegőn való mozgás kiválóan hat a testünkre is, és hatékony segítség lehet a plusz kilók ellen. Ne szegje kedvünket a hideg! Öltözzünk rétegesen, vegyünk fel vízálló overált, hótaposót és élvezzük a gyönyörű látványt!

A karácsony a szeretet ünnepe, ilyenkor még nagyobb figyelemmel fordulunk családtagjaink felé. Ám nemcsak az ajándékokkal kedveskedhetünk és okozhatunk örömöt, de a fent említett praktikák segítségével az egészségükre is jobban vigyázhatunk. Kell ennél jobb ajándék?



Morpho PR
Sajtóközlemény
fotó: pixabay.com

| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Közlemény |

© 2019 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

Tuzson Bence: Meg kell erősíteni a tisztelet kultúráját (2019. 01. 21.)Flashmobbal ünneplik Szentendrén a Magyar Kultúra Napját (2019. 01. 21.)Dunakeszi: A Magyar Kultúra Napjára (2019. 01. 21.)Az Éjjel-nappal Budapest Lalija is zsűrizett a vácrátóti kocsonya pikniken (2019. 01. 20.)Nagy siker volt a vácrátóti jubileumi kocsonya piknik (2019. 01. 20.)Két éves a városházi ügyfélszolgálat (2019. 01. 20.)Nyolcadikként fordulnak a tavaszra Albert Flórián fiai (2019. 01. 19.)Kántor Anikó: "Képesek lesznek a lányok néhány meglepetésre" (2019. 01. 19.)Lovaggá avatott festőművész (2019. 01. 19.)Autósok figyelmébe! Lényeges forgalmi rend változások az M2-es autóuton (2019. 01. 19.)Vác: Elmaradt a rendkívüli ülés (2019. 01. 18.)Újra együtt a legendás páros (2019. 01. 18.)Dióssi Csaba: 2019 az áttörések éve lesz (2019. 01. 17.)Sipos Dávid: a kihívások ösztönöznek (2019. 01. 17.)Dunakeszi: A képviselő-testület többsége elutasította a Jobbik kezdeményezését (2019. 01. 17.)
| Következő 15 |