2017. december 13. szerda - Luca Dunakeszi | Göd | Fót | Szentendre | Sződliget | Vác | Verőce | Kismaros | Nagymaros | Zebegény | Szob
Címlap | Külföld | Belföld | Kultúra | Sport | Hirdetés | Ingatlan | Bulvár | A nap receptje


Lapjaink


Lapjainkat letöltheti itt!


Lapjainkat letöltheti itt!











Támogatóink










Magyarország felhőképe

Felhőkép

Menetrendek

» MÁV - ELVIRA
» VOLÁN
» MAHART


E-mail belépők

» Citromail
» Freemail
» Gmail
» MailBox
» NEXUS


Linkek

» NewsFeed
» Hírkereső
» Extreme Digital
» CoffeeCup
» Femina
» Deluxe
» Harmonet
» Használtautó
» Benzinár kereső
» Útvonalterv
» Autópálya-matrica
» Központi Tudakozó
» Magyarország.hu

2017. 11. 17.
Black friday - fekete péntek

A fekete péntek (black friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek  - az idén november 24-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban; ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.

    A hazai e-kereskedelemben már kimutatható a fekete péntek hatása, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs olyan nagy súlya Magyarországon, hogy számszerűsíteni lehessen - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek.

    Magyarországon az internetes kereskedelemben nagyobb a fekete péntek súlya - jelezte Vámos György, megjegyezve, hogy több cég már korábban elkezdi az akciót. Becslése szerint az e-kereskedőknek 5 és 10 milliárd forint közötti bevételt hozhat az akció. A fekete péntek által generált forgalom elérheti a teljes novemberi bevétel egyharmadát - jelezte az OKSZ főtitkára.

Összehasonlításképpen hozzátette, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem teljes novemberi volumene tavaly megközelítette a 32 milliárd forintot.

    Egyre több hagyományos üzletben is hirdetnek fekete pénteki akciókat, de az iparcikk-kiskereskedelem súlya tízszer akkora, mint a webkereskedelemé, így nehezebben kimutatható az akció hatása. Októberhez képest általában nő az iparcikkek vásárlása novemberben, de nem lehet azt mondani, hogy ez a növekedés kizárólag a fekete péntek miatt lenne - fejtette i a szakértő.     A kereskedelmi szövetség főtitkára rámutatott: egyre több elkölthető jövedelme van a lakosságnak, a kereskedők pedig a fekete péntekkel a decemberi, karácsonyi vásárlási időszakot próbálják megnyújtani.

    Már nem csak egy pénteken van black friday, és már nem csak egy napra koncentrálódik az akció - tette hozzá. Az eNET Internetkutató napokban készített online felmérése szerint tavaly csaknem 2,1 millió felnőtt magyar internetező vásárolt a fekete pénteki akciókban, idén pedig már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy akár online, akár offline módon igénybe veszik a kínált akciókat.

    Bár nagy az a vásárlói tömeg, amit a black friday meg tud mozgatni, de a kutatás szerint mégsem kíséri az akciókat erőteljes tudatosság. A legtöbben megnézik ugyan az akcióhoz kapcsolódó weboldalakat, boltokat, de négyből csak egy internetező készül előre átgondoltan, megtervezetten a leárazásokra. A netezők ötöde épp csak ránéz az akciókra, minden tizedik netezőt pedig hidegen hagyja a black friday.    

 A vásárlást tervezők átlagosan körülbelül 36 ezer forint értékben szándékoznak költeni. Ez az átlagos költés a potenciális vásárlók számára kivetítve nagyságrendileg 120 milliárd forintos forgalmat generálhatna, ha valamennyi vásárlási terv megvalósulna - közölte az eNET. Hozzátették: ez meghaladná a teljes tavalyi hazai online kereskedelmi forgalom negyedét.   

A közeledő karácsony rányomja a bélyegét a fekete pénteki vásárlásokra is. A legtöbben játékot, ajándékot és háztartási gépeket, konyhafelszerelést terveznek venni. Toplistásak még a szórakoztató elektronikai eszközökre és a ruházatra vonatkozó vásárlási tervek. Öt potenciális black friday vásárlóból egy számít arra, hogy mobiltelefont, drogériai terméket, szépségápolási cikket, illetve könyvet vesz majd ezeken a napokon.  A MediaMarkt közlése szerint a kiskereskedelmi piacon beindult a black friday szezon, ami a műszaki cikkeket forgalmazó társaságoknál hagyományosan a legfontosabb értékesítési időszak kezdetét jelzi. A MediaMarkt idén harmadik alkalommal elvégzett reprezentatív kutatásából kiderül, hogy négyből három ember webáruházból is tervezi beszerezni a kiszemelt műszaki terméket. A felmérés alapján a vásárlást tervezők 35 százaléka tudatosan készül, 44 százaléka pedig nem választja ugyan ki a konkrét terméket, de a számára szükséges termékkategóriában keresi a legjobb ajánlatot. A kutatás szerint idén csaknem 50 százalékkal többet költenének műszaki cikkek beszerzésére a vásárolni szándékozók.     

Negyedszer csatlakozik a fekete péntekhez a Praktiker, a barkácsáruházlánc azt reméli, hogy országszerte 20 áruházában és webshopjában sikerül majd megdupláznia átlagos napi forgalmát. Tavaly az előző évhez képest 50 százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, akik jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket, csempéket és zuhanykabint vásároltak a black friday akció keretében - közölte a társaság az MTI-vel.     A Fashion Days is arról tájékoztatta az MTI-t, hogy vásárlási rohamot vár az idei fekete pénteken.

A Magyarországon, Romániában és Bulgáriában működő divatportál tapasztalatai szerint a fekete pénteki akciókra a magyarországi vásárlók várnak a legjobban, számuk megduplázódhat az előző évekhez képest. Míg 2014-ben 205 ezer eurót, 2016-ban már 570 ezer eurót költöttek a vevők a Fashion Days november végi akcióján, és a cég szerint ez ebben az évben akár duplájára is nőhet. A vállalat éves forgalmának 15 százalékát bonyolítja az akció három napja alatt - közölték.     

Az Extreme Digital azt közölte, hogy az idei black friday az internetes kereskedelem legkiemelkedőbb eseménye lesz, a webáruháznál a legtöbb vásárlás ezen a napon realizálódik. Tapasztalataik szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabbak, a karácsonyi készülődéskor eleve számításba veszik az olyan akciókat, mint a fekete péntek.     

Az eMAG arról tájékoztatott, hogy idén is rekorddöntésre készülnek az év legfontosabb vásárlási akciója kapcsán, 600 ezer akciós termék várja majd a vásárlókat.

 




| Impresszum | Médiaajánlat | Jogi nyilatkozat | Webmester | Közlemény |

© 2017 Dunakanyar Régió - Közéleti Újság Online Kiadása

Legfrissebb hírek

Dunakeszis sikerek a Mikulás kupán (2017. 12. 12.)Vácon tartott adventi elmélkedést Böjte Csaba testvér (2017. 12. 12.)Másfél órával csökken a menetidő a Budapest és Esztergom hajóúton
Rétvári Bence a dunakanyari hajózás fejlesztéséért lobbizott (2017. 12. 12.)
Megnyílt a váci mélygarázs (2017. 12. 11.)Háromezer kilométert futott a Duna torkolatáig Hidvégi-Üstös Pál (2017. 12. 11.)A férfit három nagymarosi betöréssel gyanúsítják a nyomozók (2017. 12. 11.)Skót dudás járt a dunakeszi Kölcsey könyvtárban (2017. 12. 11.)Kedden melegrekord is dőlhet, majd lehűlés jön (2017. 12. 11.)"Csók az Élet ajakán" (2017. 12. 09.)Jó kedvre derítő rajzok az orvosi rendelőben (2017. 12. 09.)A váci kórház gyermekosztályán járt a Mikulás (2017. 12. 09.)Cseh László lett a megye díszpolgára (2017. 12. 08.)Decemberben sok adózási teendőjük van a vállalkozásoknak (2017. 12. 08.)Adventi elmélkedés Böjte Csaba testvérrel Vácon (2017. 12. 07.)Mikulás járt a főtéren és jégpályán (2017. 12. 06.)
| Következő 15 |